  • 1. Data: 2005-05-15 13:14:18
    Temat: sorzedaz samochodu firmowego - czy dobrze mysle ?
    Od: "Darek" <skwierczacyNOłsPAM@wp.pl>

    Chce sprzedac auto uzywane do mojej dzialanosci (KPIR, VAT) ktore od ok 15
    miesiecy amortyzowalem co miesiac. Do tej pory myslalem ze sprzedajac to
    auto wystawiam fakture vat na kwote bedaca roznica tego co zaplacilem za
    auto minus odpisy amortyzacyjne. Potencjalny kupiec twierdzi jednak, ze
    fakture wystawiam na cene rynkowa auta "bo jesli na fakturze bedzie zbyt
    niska kwota to zostane wezwany przez US". Kto ma racje ?

    Pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2005-05-15 13:20:33
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <skwierczacyNOłsPAM@wp.pl> napisal(a):
> [...]
    > fakture wystawiam na cene rynkowa auta "bo jesli na fakturze bedzie zbyt
    > niska kwota to zostane wezwany przez US". Kto ma racje ?

    Ani on, ani Ty.

    Fakturę wystawiasz na kwotę rzeczywistej sprzedaży, a niezamortyzowaną
    część walisz prosto w koszta. A jaka będzie kwota na fakturze, to zależy
    od Ciebie. Jednak to nie kupujący będzie miał kłopot, jeśli ktoś uzna tę
    cenę jako zbyt niską, tylko Ty.
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2005-05-16 08:54:57
    Od: "Piotr" <p...@g...pl>

    Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> napisał(a):

> [...]
    > część walisz prosto w koszta. A jaka będzie kwota na fakturze, to zależy
    > od Ciebie. Jednak to nie kupujący będzie miał kłopot, jeśli ktoś uzna tę

    A czy przy sprzedaży auta trzeba do ceny doliczyć VAT? Załóżmy że teraz kupuję
    samochód od osoby prywatnej czyli VATu nie płacę, użytkuję go przez
    kilkanaście miesięcy odpisując sobie amortyzację i później sprzedaję - teraz
    czy z 0% VAT czy z 22%?

    pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2005-05-16 10:25:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 May 2005, Piotr wrote:

> [...]
    >+ kilkanaście miesięcy odpisując sobie amortyzację i później sprzedaję - teraz

    ...na *taki* przypadek jest zwolnienie w ustawie !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)