  • 1. Data: 2007-03-24 08:18:31
    Temat: Firma zarejestrowana za granicą prowadząca działalność w Polsce
    Od: nocturnal activities <n...@n...com>

    Witam serdecznie,

    Prowadzę od ponad roku firmę, którą zarejestrowałem w Wielkiej Brytanii
    i tamże ma ona swoją siedzibę. Jednak otworzyły się pewne możliwości
    rozwoju działalności w Polsce i chciałbym rozpocząć działalność również
    tutaj, nie chciałbym jednak zakładać firmy w Polsce ze względu na duże
    obciążenia i skomplikowany system podatkowy.

    Ostatnio słyszałem, że jeden z niemieckich banków w podobny sposób
    prowadzi działalność w Polsce - zatrudnia ludzi i obsługuje klientów
    jako podmiot zarejestrowany za granicą.

    Krótko wyjaśnię na czym ma polegać moja działalność w Polsce. Jesteśmy
    firmą handlową, sprzedającą oprogramowanie do Wielkiej Brytanii i
    Irlandii. Tak jak powiedziałem, firma jest zarejestrowana w Wielkiej
    Brytanii. W Polce dysponuje nieruchomością, którą chciałbym przeznaczyć
    na rozbudowę działu handlowego i wsparcia IT. Oznacza to, iż chciałbym
    zatrudnić ludzi w Polsce - będą to nie tylko Polacy, ale również Niemcy
    i Brytyjczycy. Faktury oraz zamówiony towat klientom końcowym będzie
    dostarczać centrala w UK.

    Jak zatem mam podejść do tej skomplikowanej kwestii od strony
    formalno-prawnej i podatkowej? Czy jeśli zatrudnię ludzi w Polsce to
    będę musiał płacić im stawki wg prawa UK? Czy będę musiał rozliczać ich
    w tamtejszym urzędzie skarbowym? Czy mogę zatrudnić ich w innej formie?
    Jeśli tak to co proponujecie jako najlepsze rozwiązanie? Czy towary i
    usługi zakupione w Polsce, niezbędne do prowadzenia przedstawicielstwa,
    będę mógł wliczać w koszta firmy brytyjskiej?

    Podkreślam, że zależy mi na niezakładaniu firmy w Polsce. Czy taka
    konfiguracja jest w ogóle możliwa?

    Skoro UE pootwierała granice, to zamierzam z tej wolności korzystać w
    pełni - stąd moje pytanie.

    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie, wskazówki i podpowiedzi.

    Pozdrawiam,
    nct