  • 1. Data: 2007-03-24 08:37:12
    Temat: umowa o dzielo a skarbowka - pare pytan
    Od: p...@i...pl

    Dostalem propozycje wykonania zdjec dla pewnej osoby. Ani ja ani ta
    osoba nie prowadzimy firmy a chcemy podpisac umowe na wykonanie tych
    zdjec. Umowa bedzie umowa o dzielo i jesli pozwolicie, chcialbym zadac
    pare pytan jej dotyczacych.

    1. Czy oprocz przedmiotu umowy czyli wykonania zdjec musze w umowie
    zawrzec jakies istotne zapisy aby moc odliczyc koszty uzyskania
    przychodu w wysokosci 50% ?

    2. Czy w umowie moge oprocz wykonania samych zdjec zawrzec rowniez
    przekazanie odbitek, nosnikow z plikami i paru innych dodatkow ? Jako
    osoba nie prowadzaca dzialalnosci gospodarczej chyba nie moge takich
    rzeczy sprzedawac ale moze moglbym dac gratis te dodatki klientowi,
    ktoremu zalezy aby w umowie o tym wspomniec. Czy wiec czy punkt
    mowiacy o dodatkach gratis moze sie nie spodobac urzedowi skarbowemu ?

    3. Jak mam sie rozliczyc z US po zalatwieniu calej sprawy. Mam zlozyc
    jakiegos pita ? Jesli tak to kiedy, ile mam na to czasu ?

    Aha, nie wiem czy to ma znaczenia ale pracuje normalnie na etacie.

    Z gory dziekuje za pomoc, pozdrawiam.
    Piotr.

  • 2. Data: 2007-03-24 12:02:25
    Temat: Re: umowa o dzielo a skarbowka - pare pytan
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Mar 2007, p...@i...pl wrote:

    > Dostalem propozycje wykonania zdjec dla pewnej osoby. Ani ja ani ta
    > osoba nie prowadzimy firmy a chcemy podpisac umowe na wykonanie tych
    > zdjec. Umowa bedzie umowa o dzielo

    IMVHO - będzie to podatkowo "przychód z działalności wykonywanej
    osobiscie". W odróżnieniu od umów o inne usługi (które są
    "osobiste" tylko wtedy, jeśli wykonywane są na rzecz firm
    i innych podmiotów będących płatnikami podatku) "działalność
    artystyczna" nie klasyfikuje się po *podatkowe* DG.
    Art.13.2 tu:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    Jak to oPITować - nie próbowałem.

    > Aha, nie wiem czy to ma znaczenia ale pracuje normalnie na etacie.

    IMO ma bardzo duże znaczenie.
    Bo to co podatkowo łapie się jako "działalność osobista" dla ZUS
    podpada pod ubezpieczenie tak jak działalność gospodarcza :)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-03-24 16:10:54
    Od: p...@i...pl

    On 24 Mar, 13:02, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    > Art.13.2 tu:http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatk
    u-dochodowym-od-osob...

    Aha, widze, dzieki.

    > Jak to oPITować - nie próbowałem.

    Zapytam chyba na jakiejs grupie foto, moze ktos bedzie wiedzial...

    Czyli z tego co rozumiem to luz...

    Pozdrawiam,
    Piotr.