  • 1. Data: 2010-04-13 13:50:43
    Temat: Formalnosci eksportowe...
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Witam

    Rozliczam sie wg. KPiR, jestem platnikiem VAT.
    Nie mam kasy fiskalnej - za mala sprzedaz dla os. prywatnych.

    Wymyslilem drobna produkcje, ktorej efekty beda sprzedawane
    glownie za granice. Mozna przyjac ze w 100% osobom fizycznym.

    Z tego co poczytalem wyglada to w przypadku sprzedazy
    na teren EU wyglada to nastepujaco:

    Wplywa zamowienie, klient placi PayPalem.

    1. Wystawiam "fakture uproszczona" czyli taka sama f-re
    jak zwykle tylko z nazwa "fa-ra uproszczona".

    2. Wysylam towar wraz z oryginalem f-ry.

    3. Zachowuje: kopie f-ry, potwierdzenie wyslania
    z poczty oraz potwierdzenie zaplaty z PayPala.

    Dalej rozliczam normalnie jak w kraju. Zgadza sie?

    Nie jestem pewny, jak to ma wygladac w przypadku wysylki
    poza Unie.

    Znaczy doczytalem, ze musze kazdorazowo zrobic SAD
    i majac potwierdzony przez UC naliczyc VAT 0% itd

    Ale po prostu nie wierze w to, ze kazda firma wysylajaca
    za granice jakas duperele za 20zl goni do Agencji Celnej
    zrobic SAD - przeciez to sie ekonomicznej kupy nie trzyma...

    Czy nie ma innej (zgodnej z prawem oczywiscie) drogi?
    Nie zalezy mi na VAT 0%. Produkt bedzie niedrogi i ew.
    roznica w podatku VAT nie pokryje kosztow zamieszania
    z tym zwiazanego.

    Prosze o komentarz.

    Jakub

  • 2. Data: 2010-04-13 22:26:16
    Temat: Re: Formalnosci eksportowe...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Apr 2010, Jakub Jewuła wrote:

    > 1. Wystawiam "fakture uproszczona" czyli taka sama f-re
    > jak zwykle tylko z nazwa "fa-ra uproszczona".

    Rachunki uproszczone zostały zniesione gdzieś tak na przełomie
    tysiącleci. Masz mały poślizg ;) - teraz dla OFnDGoRR :]
    wystawia się "normalne" faktury (nie licząc pytania z jaką
    stawką mają być w danym przypadku).

    A co do problemów z przyjmowaniem płatności przez pośrednika
    przejrzyj na sąsiednie wątki (z allegro).
    US wyrażał zastrzeżenia (powołując się na identyfikowalność
    wpłat na *własny* rachunek podatnika).

    > Ale po prostu nie wierze w to, ze kazda firma wysylajaca za granice jakas
    > duperele za 20zl goni do Agencji Celnej

    A to Ty chcesz wysyłać za "prawdziwą granicę", czyli poza jednolity
    obszar celny czy jak mu tam? (unia+jeszcze paru którzy przystąpili,
    mimo że w UE nie są, z Norwegią na czele)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2010-04-14 06:12:44
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Rachunki uproszczone zostały zniesione gdzieś tak na przełomie
    > tysiącleci. Masz mały poślizg ;) - teraz dla OFnDGoRR :]
    > wystawia się "normalne" faktury (nie licząc pytania z jaką
    > stawką mają być w danym przypadku).

    Gdzies spotkalem sie z "faktura uproszczona", ale tez myslalem
    ze po prostu f-re tylko zrobie osobna serie numeracji dla jasnosci...

    > A co do problemów z przyjmowaniem płatności przez pośrednika
    > przejrzyj na sąsiednie wątki (z allegro).
    > US wyrażał zastrzeżenia (powołując się na identyfikowalność
    > wpłat na *własny* rachunek podatnika).

    Tak wiem, ale co mozna zrobic? Mysle, ze musza zmienic stanowisko
    i zaczac traktowac konto w PayPal jak konto bankowe. Przeciez miliony
    firm przyjmuje wplaty w ten sposob.

    > A to Ty chcesz wysyłać za "prawdziwą granicę", czyli poza jednolity
    > obszar celny czy jak mu tam? (unia+jeszcze paru którzy przystąpili,
    > mimo że w UE nie są, z Norwegią na czele)

    Caly swiat - licze na spore zainteresowanie z USA.

    Zalezy mi na mozliwym uproszczeniu formalnosci - jak sobie pomysle,
    ze bede musial gonioc z kazda paczka do Agencji Celnej to mi sie
    odechciewa...

    Z drugiej strony biorac pod uwage ze na kazdej bede mogl zarobic 22% wiecej
    ;)
    to moze po prostu zatrudnie gonca :)

  • 4. Data: 2010-04-14 15:54:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Apr 2010, Jakub Jewuła wrote:

    > Gdzies spotkalem sie z "faktura uproszczona", ale tez myslalem
    > ze po prostu f-re tylko zrobie osobna serie numeracji dla jasnosci...

    A to nie mam pytań.

    > Tak wiem, ale co mozna zrobic? Mysle, ze musza zmienic stanowisko
    > i zaczac traktowac konto w PayPal jak konto bankowe. Przeciez miliony
    > firm przyjmuje wplaty w ten sposob.

    Być może się rozpędziłem - pamiętam, że któraś instytucja *uzyskała*
    status banku, być może był to PayPal.
    Rzuć może okiem do archiwum .podatki, powinno się wyjaśnić.
    Jeśli tak to OK :)

> [...]
    >
    > Zalezy mi na mozliwym uproszczeniu formalnosci - jak sobie pomysle,
    > ze bede musial gonioc z kazda paczka do Agencji Celnej to mi sie

    Hm...

    > to moze po prostu zatrudnie gonca :)

    Nie ma w Krakowie kurierów rowerowych?
    W W-wie - z tego co się czysto internetowo orientuję - jest to
    dość popularna usługa.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2010-04-14 19:59:36
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 14-04-2010 o 17:54:08 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > A to nie mam pytań.

    > Być może się rozpędziłem - pamiętam, że któraś instytucja *uzyskała*
    > status banku, być może był to PayPal.

    Mam PDFa ściągniętego kiedyś ze stron rządowych Luksemburga - i tam stoi
    jak byk:

    List as at 1st August 2009 of banks established in Luxembourg in
    accordance with the Law of 5 April 1993 as amended

    I. Banks authorised to carry on their activities pursuant to Article 2 of
    the Law of 5
    April 1993 as amended

    C. Partnerships limited by shares under Luxembourg law

    PayPal (Europe) S.a r.l. et Cie, S.C.A., 22-24, boulevard Royal, L-2449
    Luxembourg

    --
    Tomek

  • 6. Data: 2010-04-15 06:20:13
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Być może się rozpędziłem - pamiętam, że któraś instytucja *uzyskała*
    > status banku, być może był to PayPal.
    > Rzuć może okiem do archiwum .podatki, powinno się wyjaśnić.
    > Jeśli tak to OK :)

    Sprawdze.

    > Hm...
    > Nie ma w Krakowie kurierów rowerowych?
    > W W-wie - z tego co się czysto internetowo orientuję - jest to
    > dość popularna usługa.

    Ty sobie dowcipkuj ;)

    Nie o to chodzi kto fizycznie dostarczy SAD tylko o to ze najpierw trzeba
    go przygotowac (Agencja Celna) potem...

    No wlasnie - co potem? Nie wiem narazie nic n/t formalnosci przy eksporcie -
    moze ktos moglby napisac co sie ktok po kroku zalatwia?

    Z gory dziekuje.

  • 7. Data: 2010-04-19 07:15:03
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Znajomy zajmujacy sie sprzedaza w sporej firmie handlowej odpisal,
    ze w przypadku malo wartosciowych towarow po prostu wystawiaja
    f-re VAT z 22% i wysylaja paczka w cholere. Bez zabawy z UC i SADem.

    Ktos komentuje? Czy to moze byc metoda "koszerna"?

    Przy towarach do pewnej ceny koszt pracy Agencji Celnej
    i calego zamieszania przewyzszy zysk...
    Najprosciej byloby wyslac poczta z VAT 22% i zapomniec.

  • 8. Data: 2010-04-22 05:59:56
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > i calego zamieszania przewyzszy zysk...
    > Najprosciej byloby wyslac poczta z VAT 22% i zapomniec.

    Nikt nie skomentuje?