  • 1. Data: 2010-04-06 12:59:39
    Temat: Garnitur w koszty
    Od: "Bogdan" <m...@w...pl>

    Witam
    Prowadze DG i mam pytanie czy zakupiony garnitur mogę wpisać w koszty?
    Czytałem że jest to mozliwe ale na takim garniturze musi być logo firmy z
    którego musi wynikać ze garnitur nie jest używany do celów osobistych. Czy
    jeżeli kupie garnitur i zlecę wychaftowanie małego logo na garniturze wtedy
    moge zaliczyć go do kosztów firmy czy logo o którym mowa musi być duze i w
    widocznym miejscu. Moze ktoś wyjaśni mi jak postapić żeby nie mieć kłopotów
    z fiskusem.
    Pozdrawiam
    Bogdan

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 5003
    (20100406) __________

  • 2. Data: 2010-04-06 14:39:39
    Temat: Re: Garnitur w koszty
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Bogdan" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > jeżeli kupie garnitur i zlecę wychaftowanie małego logo na garniturze
    > wtedy

    Nie da sie. Co najwyzej mozna zlecic wyhaftowanie. Wychaftowania juz nie da
    rady.

    > moge zaliczyć go do kosztów firmy czy logo o którym mowa musi być duze i w
    > widocznym miejscu. Moze ktoś wyjaśni mi jak postapić żeby nie mieć
    > kłopotów z fiskusem.

    Jesli nie wrzucisz tego garnitury w koszty, to na 100% nie bedziesz mial z
    jego powodu klopotow z fiskusem.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2010-04-06 15:00:59
    Od: "m" <...@n...pq>

    Użytkownik "Bogdan" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    >Prowadze DG i mam pytanie czy zakupiony garnitur mogę wpisać w koszty?

    Garnitur dla szofera ciężarówki podatkowej? Toż to kombinezon roboczy. Dawaj
    robolowi narzędzie, wrzuc w koszty.
    Zwykły właściciel w garniturze jeździ do pracy i klientów limuzyna, swoja
    własna, nie będącą wlasnością firmy.

  • 4. Data: 2010-04-06 15:41:20
    Od: "Bogdan" <m...@w...pl>

> [...]
    > da rady.

    > Jesli nie wrzucisz tego garnitury w koszty, to na 100% nie bedziesz mial z

    Bardzo dziękuje za wyczerpujące wyjaśnienia i za wiedzę z zakresu pisowni.

  • 5. Data: 2010-04-06 16:38:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Apr 2010, Bogdan wrote:

> [...]
    > którego musi wynikać ze garnitur nie jest używany do celów osobistych. Czy
    > jeżeli kupie garnitur i zlecę wychaftowanie małego logo

    Krótko mówiąc, chcesz zrobić "symbolicznie", licząc na to, że *formalnie*
    spełnisz jakiś wymóg, kiedy w rzeczywistości tenże garnitur *będzie
    nadawał się* do celów osobistych (a ściślej: "nie związanych z przychodami
    z DG")?
    No to IMHO prosisz się o kłopoty.
    "Wymóg logo" *nie wynika* wprost z przepisu, w którym by było że
    "garnitur z logo...", lecz z przyjęcia pewnej "ewidentności" nie pod-
    padania pod art.23.1.49 (bodaj).

    > czy logo o którym mowa musi być duze i w widocznym miejscu.

    Musi być takie, żeby przeciętny "normalny" człowiek nie poszedł
    w nim na spotkanie towarzyskie etc.
    I nie - nie ma jasnego prostego kryterium "odrzucania przez US".

    Nie reklamuj, bo i tak się nie przesiądę pod wpływem reklamy :P

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2010-04-06 16:47:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Apr 2010, m wrote:

    > Garnitur dla szofera ciężarówki podatkowej? Toż to kombinezon roboczy.
    > Dawaj robolowi narzędzie, wrzuc w koszty.

    Optymista :>
    To nie jest tak, że US się nie przyczepi wydatków na wyposażenie
    pracowników, które to (wydatki) mogą "zaspokajać potrzeby osobiste".
    Oczywiście że wtedy idzie w koszty, a jak (jako "wynagrodzenie
    w naturze").
    Ale podatku en masse to nie zmniejsza - to co odliczy pracodawca,
    zapłaci pracownik.
    Nim ktoś wyskoczy z przykładami, poleca się dokładnie sprawdzić czy
    dany przykład nie ma dajmy na to odrębnej postawy prawnej :) (tak
    jak np. okulary u "komputerowców").

    pzdr, Gotfryd