  • 1. Data: 2005-12-08 09:35:59
    Temat: Gdzie wpisac fakture bez praw do odliczen?
    Od: " and" <a...@g...pl>

    Witam
    DG, PKiR, VAT
    Mam faktury na firme, ktorych nie moge zaliczyc w KUP i
    jak rozumiem, tym samym nie moge od nich odliczyc VAT.
    Pytanie: w jakie rubryki wpisywac te faktury?
    W PKiR w 16?
    W Ewidencji Zakupow VAT w 16 (Zakupy nie podlegające odliczeniu)?

    pozdrawiam

    and

  • 2. Data: 2005-12-08 12:08:32
    Temat: Re: Gdzie wpisac fakture bez praw do odliczen?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    and wrote:

> [...]
    > W PKiR w 16?
    > W Ewidencji Zakupow VAT w 16 (Zakupy nie podlegające odliczeniu)?

    Jeśli nie są to towary handlowe i materiały to nigdzie nie wpisywać

  • 3. Data: 2005-12-08 12:33:32
    Od: " and" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał(a):

    > Jeśli nie są to towary handlowe i materiały to nigdzie nie wpisywać

    :) dobrze by bylo (pomijajac fakt ze chyba powinno sie ewidencjonowac
    wszystkie zdarzenia...)

    Ale w moim przypadku nie moge, bo sprawa dotyczy korekty.
    Mialem fakturke normalnie w kosztach w PKiR i odliczylem VAT w EVAT.
    Tyle ze sie okazalo iz nie mam prawa zaliczac tego wydatku w KUP i musze
    skorygowac wpisy we wszystkich ewidencjach, a co za tym idzie z minusem
    w dotychczasowych kolumnach, no i z plusem w nowych.
    Pytanie: jakie maja byc te nowe?

    pozdrawiam

    and

    PS
    nie sa to towary, ani materialy, ot koszty wynajecia lokalu, ktore mi nie
    uznal US...:(

  • 4. Data: 2005-12-09 07:43:29
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    and wrote:

    > :) dobrze by bylo (pomijajac fakt ze chyba powinno sie ewidencjonowac
    > wszystkie zdarzenia...)

    Napewno wszystkie a nie tylko te wpływające na podatek? (i inne
    wymagane przez przepisy szczegółowe)

> [...]
    > musze skorygowac wpisy we wszystkich ewidencjach, a co za tym idzie z
    > minusem w dotychczasowych kolumnach, no i z plusem w nowych.

    Co do "-" zgoda. A "+" nadal nie widzę powodu.

  • 5. Data: 2005-12-09 09:33:06
    Od: " and" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał(a):

    > Co do "-" zgoda. A "+" nadal nie widzę powodu.

    Dzwonilem do US, masz racje co do PKiR, trzeba zrobic wpis z "-" i tyle.
    W ewidencji VAT nalezy zrobic "-" tam gdzie bylo wpisane i "+" w
    rubryce "Zakupy nie podlegające odliczeniu"

    dzieki i pozdrawiam

    and