  • 1. Data: 2005-12-08 08:30:30
    Temat: zdrowotne - pytanie retoryczne?
    Od: Tmi <d...@v...pl>

    Witam,

    1/ dlaczego zakladajac dzialalnosc gospodracza i bedac zatrudnionym na
    umowe o prace 2 razy zdrowotne? Ustawodawca jakos to uzasadnil? Czy ja
    choruje 2 razy czesciej, czy moze cos innego?

    2/ jesli pracodawca oplaca skladki, a ja prowadzac dzialalnosc sie
    spoznie z oplatami - to co? trace ubezpieczenie mimo ze skladki sa
    odprowadzane?

    Tfa

  • 2. Data: 2005-12-08 09:36:56
    Temat: Re: zdrowotne - pytanie retoryczne?
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Tmi wrote:

> [...]
    > umowe o prace 2 razy zdrowotne? Ustawodawca jakos to uzasadnil? Czy ja
    > choruje 2 razy czesciej, czy moze cos innego?

    Bo jestes kolejnym jeleniem do wydojenia ;) Ot tak

    --
    Troche krytyki o rodzimej SF/F ................. http://tiny.pl/xdp4
    Grzedowicz, Grzedowicz, Grzedowicz :) .......... http://tiny.pl/xdp8

  • 3. Data: 2005-12-08 13:11:30
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Tmi" <d...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > 2/ jesli pracodawca oplaca skladki, a ja prowadzac dzialalnosc sie
    > spoznie z oplatami - to co? trace ubezpieczenie mimo ze skladki sa

    Od każdego dochodu płaci się podatek dochodowy, a składka zdrowotna to
    jest część podatku. Przed wprowadzeniem składki zdrowotnej cały podatek
    szedł do US, a teraz jest on podzielony część idzie do ZUS, a druga do US.

  • 4. Data: 2005-12-08 14:14:46
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Maria wrote:

    > Od każdego dochodu płaci się podatek dochodowy, a składka
    > zdrowotna to
    > jest część podatku.

    Powinno być: "część składki to część podatku". A ściślej "775/850
    składki" a od nowego roku 775/875