  • 1. Data: 2006-03-18 17:49:40
    Temat: Gdzie wpisać spis z natury?
    Od: Abecadłek<a...@n...pl>

    W ustawie o ryczałcie stoi:

    "Podatnik jest obowiązany wpisać do ewidencji spis z natury[...]"

    (Art. 20 punkt 5)

    Do której ewidencji się to wpisuje? Ustawa jest o zryczałtowanym podatku
    dochodowym, więc w pierwszej chwili pomyślałem, że do ewidencji przychodów -
    ale chyba raczej nie, bo w takowej nigdzie "nie ma miejsca" na takie zapisy...

    Więc gdzie i jak? :)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-03-18 19:42:38
    Temat: Re: Gdzie wpisać spis z natury?
    Od: "news.tpi.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Abecadłek" <a...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    przychodów -
    > ale chyba raczej nie, bo w takowej nigdzie "nie ma miejsca" na takie

    W niektórych sprzedawanych ewidencjach przychodów jest miejsce na spis z
    natury.
    Jeśli nie ma to trzeba zrobić oddzielnie, w kształcie zgodnym z ustawą i
    dołączyć do ewidencji przychodów.

  • 3. Data: 2006-03-18 21:43:04
    Od: Abecadłek<a...@n...pl>

    > W niektórych sprzedawanych ewidencjach przychodów jest miejsce na spis z
    > natury.
    > Jeśli nie ma to trzeba zrobić oddzielnie, w kształcie zgodnym z ustawą i
    > dołączyć do ewidencji przychodów.

    a która ustawa definiuje kształt "miejsca na spis z natury"? :)

    w RMF w sprawie prowadzenia ewidencji przychodów jest wzór ewidencji, w której
    jednakże nie ma miejsca na spis z natury

    ustawa o ryczałcie precyzuje wprawdzie, co powinien zawierać spis z natury,
    jednakże (jeśli dobrze rozumiem), do ewidencji wpisuje się tylko podsumowanie
    tego spisu

    a więc czy dostępne w sprzedaży ewidencje sprzedaży dla ryczałtowców, w
    których nie ma miejsca na spis z natury są huhu warte? no bo domyślam się, że owo
    podsumowanie spisu z natury musi znaleźć się w ewidencji przychodów w (że tak
    powiem) "sposób nieodłączny", czyli w którymś miejscu je trzeba wpisać - a jeśli w
    ewidencji nie ma miejsca, to co zrobić? wpisać na osobnym świstku i przypiąć
    zszywaczem? :)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2006-03-19 10:16:21
    Od: "news.tpi.pl" <p...@g...pl>

    > a która ustawa definiuje kształt "miejsca na spis z natury"? :)

    Chyba żadna.

> [...]
    natury,
    > jednakże (jeśli dobrze rozumiem), do ewidencji wpisuje się tylko
    Tylko w które miejsce wpisać to podsumowanie? :)
    Moim zadaniem musi być całość. Jak, spis to spis.

> [...]
    jeśli w
    > ewidencji nie ma miejsca, to co zrobić? wpisać na osobnym świstku i

    W niektórych sprzedawanych ewidencjach są po prostu dwie wolne strony na
    początku i na końcu z tytułami:
    "Spis z natury na początek roku" oraz "Spis z natury na koniec roku"
    Jeśli masz ewidencję która tego nie ma to nie ma moim zdaniem problemu
    (zresztą jak masz dużo pozycji w spisie to i tak byś ich nie zmieścił na
    tych dwóch stroniczkach)
    Trzeba zrobić tabelkę zgodną z ustawą, z podsumowaniem, wydrukować, podpis,
    dołączyć - nawet za pomocą zszywacza :)