  • 1. Data: 2007-12-07 18:18:35
    Temat: Hydrozagadka - odliczenie VAT przy duplikacie faktury za "media"
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Jak wiadomo odliczenia VAT można dokonać w miesiącu otrzymania faktury (lub
    następnym). Tak samo przy duplikacie (miesiąc otrzymania duplikatu lub
    następny).

    I tu powstaje zagadka: przy fakturze za "media" terminem odliczenia jest data
    płatności. A więc jak będzie przy duplikacie otrzymanym w terminie późniejszym?
    :)

  • 2. Data: 2007-12-07 18:21:31
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 07-12-2007 o 19:18:35 r...@k...pl <r...@k...pl> napisał(a):

> [...]
    > data
    > płatności. A więc jak będzie przy duplikacie otrzymanym w terminie

    Korekta?

  • 3. Data: 2007-12-07 22:53:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Dec 2007, r...@k...pl wrote:

> [...]
    > płatności. A więc jak będzie przy duplikacie otrzymanym w terminie późniejszym?

    Przepis zapisany dalej w akcie prawnym na tym samym "poziomie" (czyli
    jeśli porównujemy dwa artykuły, dwa ustępy, dwa paragrafy, dwa punkty)
    uznaje się za szczegółowszy, więc ma zastosowanie przed tym ogólniejszym
    *jeśli* jest taka potrzeba, niesprzecznie z nim jeśli takiej potrzeby
    nie ma.

    > :)

    A teraz rzuć okiem na art.86 ustęp 10 i dalsze :)
    IMO da się zastosować niesprzecznie .11 do *wszystkich* wcześniejszych :)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-12-07 22:54:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Dec 2007, t...@o...pl wrote:

    > Korekta?

    No prawda, nie napisał "późniejszym niż co".
    Ale IMO korekta nie zawsze, konkretnie mam na myśli "kolejny okres".

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-12-08 10:33:10
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 07-12-2007 o 23:54:19 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    >>> następnym). Tak samo przy duplikacie (miesiąc otrzymania duplikatu lub

    > No prawda, nie napisał "późniejszym niż co".
    > Ale IMO korekta nie zawsze, konkretnie mam na myśli "kolejny okres".

    To to tak, ale jeśli dostałbyś medialną fakturę oryginalną(nie duplikat)
    za rok(bo np szło przez Tokyo City), to musisz się cofnąć w czasie.
    Dla duplikatu IMHO te same reguły, bo niby czemu miałyby być inne.

  • 6. Data: 2007-12-08 12:17:24
    Od: Wildcat <v...@g...com>

    On 8 Gru, 11:33, "t...@o...pl" <t...@o...pl> wrote:

> [...]
    > Dla duplikatu IMHO te same reguły, bo niby czemu miałyby być inne.- Ukryj cytowany

    A co powiecie na to? W przypdaku gdy faktura pierwotna została
    zagubiona.....a jeszcze nie uwzględniona w ewidencji .......korekta w
    terminie daty płatności (czyli moment powstania obowiązku podatkowego
    u sprzedawcy)........W przypadku gdy faktura pierwotna jakims cudem
    nie dotarła - w miesiącu otrzymania duplikatu lub następnym.
    Może się mylę, ale chyba to rozwiązanie wydaje się ok.
    Pozdrawiam ;-)

  • 7. Data: 2007-12-09 13:45:57
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 7 Dec 2007 23:53:14 +0100, w <Pine.WNT.4.64.0712072347400.1196@athlon64>,

> [...]
    >
    > A teraz rzuć okiem na art.86 ustęp 10 i dalsze :)
    > IMO da się zastosować niesprzecznie .11 do *wszystkich* wcześniejszych :)

    Przyznam się, że nie mam teraz czytać, więc przytoczę tylko wykładnię jaka
    wpadła mi w ręce. A brzmi ona -- korekta :].

    I tak sobie teraz myślę, że jeżeli taka fakturka wpadnie z 6-miesięcznym
    poślizgiem, to fajnie jest składać 6 korekt :).

  • 8. Data: 2007-12-09 14:00:09
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 09-12-2007 o 14:45:57 r...@k...pl <r...@k...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > I tak sobie teraz myślę, że jeżeli taka fakturka wpadnie z 6-miesięcznym
    > poślizgiem, to fajnie jest składać 6 korekt :).

    Dlatego warto się rozliczać kwartalnie - wtedy masz 6 miesięcy na wpisanie
    faktury
    do rejestrów i problem nie wystąpi.

  • 9. Data: 2007-12-09 22:13:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 9 Dec 2007, r...@k...pl wrote:

    > Przyznam się, że nie mam teraz czytać,

    Hm... ciężko się czyta ;)

    > więc przytoczę tylko wykładnię jaka
    > wpadła mi w ręce. A brzmi ona -- korekta :].

    Datę wykładni poproszę!
    Zapisy nt. terminów były *zmieniane*, rzeczywiscie *kiedyś* zasada
    szczególna dot. f-r "telekomunikacyjnych" była bardziej szczegółowa,
    niż zasada dotycząca "opóźnienia".
    Teraz (patrz wyżej) jest odwrotnie. Zasada dotycząca "opóźnienia" jest
    bardziej szczegółowa niż "telekomunikacyjna", więc stosuje się ją
    *również* do "telekomunikacyjnych".
    IMO oczywiscie :)

    Jakby na mnie trafiło, to w układzie:
    - kiedy rozliczałbym się miesięcznie :>
    - f-ra "tele" z września
    - płatna w październiku
    - otrzymana w listopadzie
    ...spokojnie bym odliczył w VAT listopada.

    > I tak sobie teraz myślę, że jeżeli taka fakturka wpadnie z 6-miesięcznym
    > poślizgiem, to fajnie jest składać 6 korekt :).

    A to z jakiej paki, że tak spytam?
    Masz "przesuwane" ciągle kwoty odliczenia VAT?
    Taki to pożyje :)
    ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-12-10 14:56:44
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 9 Dec 2007 23:13:37 +0100, w <Pine.WNT.4.64.0712092233060.3604@athlon64>,

    > Hm... ciężko się czyta ;)

    Zwłaszcza w niedzielę ;).

    > Datę wykładni poproszę!

    Za mocno powiedziałem wykładnia.
    Interpretacja z Kupca Wrocławskiego z tego m-ca.

> [...]
    > - płatna w październiku
    > - otrzymana w listopadzie
    > ...spokojnie bym odliczył w VAT listopada.

    A otrzymany duplikat w grudniu (lub później)?

    > A to z jakiej paki, że tak spytam?
    > Masz "przesuwane" ciągle kwoty odliczenia VAT?
    > Taki to pożyje :)

    Tak się składa. Niestety tylko czasem :).