  • 1. Data: 2006-10-09 23:34:26
    Temat: Import usług z UE (wynajęcie serwera)
    Od: b...@g...com

    Witam,

    Wydaje mi się, że większość niezbędnych informacji na ten temat
    już znalezłem, ale nadal nie jestem pewny kilku rzeczy. Będę bardzo
    wdzięczny za komentarz:

    Wynajęcie serwera dedykowanego jest rozumiane jako import usług? W
    takim razie w formularzu VAT-7 odpowiednie kwoty wpisujemy w polu
    'Import usług', a nie 'Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów'? Pytam,
    bo zdziwił mnie fakt, że nabycie towarów jest wewnątrzwspólnotowe,
    a import usług już nie...

    Czy w związku z tym, ze jest to import usług, a nie nabycie towarów
    nie muszę wypełniać deklaracji VAT-UE? Tak chyba wynika z nagłowka
    w tym formularzu:

    "Skłądający: Podatnicy podatku od towarów i usług oraz osoby
    prawne niebędące podatnikami w rozumieniu art. 15 ustawy -
    zarejestrowani jako podatnicy VAT-UE, dokonujący
    wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów lub wewnątrzwspólnotowego
    nabycia towarów."

    Czy muszę składać gdzieś wniosek o przyznanie numeru VAT-UE, czy
    mogę po prostu podać frimie od której wynajmuje serwer numer postaci
    PL123... (gdzie 123 to mój NIP)? Nie prowadzę innych tranzakcji w UE
    poza tym 'importem usług' - wynajęciem serwera.

    Z góry dziękuję za pomoc w rozwianiu wątpliwości,
    Bartłomiej Romański

  • 2. Data: 2006-10-10 07:06:51
    Temat: Re: Import usług z UE (wynajęcie serwera)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Oct 2006, b...@g...com wrote:

    > bo zdziwił mnie fakt, że nabycie towarów jest wewnątrzwspólnotowe,
    > a import usług już nie...

    Rozwiązanie zagadki leży w określeniu "miejsca świadczenia usługi".
    Skoro coś nie przekracza granicy to nie ma "świadczenia wewnątrz-
    wspólnotowego".
    Rzuć okiem na art. 27 ustawy:
    http://podatki.pl/akty/ra110304.htm?strona=2#spis15
    (ew. bez rejestracji)