  • 1. Data: 2004-11-12 17:05:16
    Temat: Import w UE komputerów - jakie oplaty
    Od: "lens" <maciek(cut)nn@gazeta.pl>

    I Transport wlasny - czy gdzies na granicy zechca f-ry zakupu ( sprzet z
    drugiej reki), jakie oplaty mnie czekaja ? wiem, ze cla nie ma , podatku
    granicznego tez, ale czy VAT zostanie doliczony?
    II to samo tylko ktos wysle sprzet UPS.
    Maciek

  • 2. Data: 2004-11-12 21:29:37
    Temat: Re: Import w UE komputerów - jakie oplaty
    Od: "Marcin Osiński" <m...@m...waw.pl>

    Użytkownik "lens" <maciek(cut)nn@gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > drugiej reki), jakie oplaty mnie czekaja ? wiem, ze cla nie ma , podatku
    > granicznego tez, ale czy VAT zostanie doliczony?

    Na granicy moga cie co najwyżej zapytać ile to waży (pytanie czeskiego
    pogranicznika... długo myślał o co by tu zapytać polaczków ;-) ),
    ewentualnie co masz w samochodzie (pytanie austriackiej wopistki...
    zadowoliła sie odpowiedzia że uzywane komputery udzieloną po polsku ;-)
    VAT musisz sobie doliczyc sam według polskiej stawki, na deklaracji VAT7-UE
    (składasz co kwartał). Jesli nie masz NIP-UE to VAT doliczy ci twój
    zagraniczny dostawca i nie jestem pewien czy polskiego tez nie bedziesz
    musiał wtedy zapłacic (nie miałem takiej sytuacji więc nie wiem). Jak w
    jednej rubryce VAT7-UE doliczysz sobie ten VAT to w nastepnej go odliczasz
    czyli finansowo jesteś na zero, tzn zanim towaru nie sprzedasz to tego VATu
    płacic faktycznie nie musisz.

    UPS, DHL i inne tego typu firmy policza ci tyle że taniej ci wyjdzie zakup
    takich komputerów na allegro (albo ode mnie lub innego pośrednika ;-). Jesli
    już to spedycja typu Pekaes albo Raben. Ale jesli masz czym i nie jest
    daleko to warto pojechac samemu, nie ma to jak osobisty kontakt z handlowcem
    po drugiej stronie, przynajmniej pierwszy raz.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2004-11-13 14:53:25
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Marcin Osiński wrote:
    > Użytkownik "lens" <maciek(cut)nn@gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >
    > VAT musisz sobie doliczyc sam według polskiej stawki, na deklaracji
    > VAT7-UE (składasz co kwartał).

    Ja tam wolę rozliczyć VAT7 co miesiąc,
    a raz na kwartał złożyć tylko informację podumowującą.
    Chyba, że pytający jest "kwartalnym" podatnikiem, ale tego nie wiesz.

  • 4. Data: 2004-11-13 17:30:22
    Od: "Marcin Osiński" <m...@m...waw.pl>

    > Ja tam wolę rozliczyć VAT7 co miesiąc,
    > a raz na kwartał złożyć tylko informację podumowującą.
    > Chyba, że pytający jest "kwartalnym" podatnikiem, ale tego nie wiesz.

    Jasne pomyłka, dokładnie to miałem na myśli ;-) VAT-7 co miesiąc i VAT-UE co
    kwartał. Ja zreszta tez tak robię... tylko napisałem niezbyt dokładnie ;-)