  • 1. Data: 2004-09-09 22:27:13
    Temat: Info: RP
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Skoro już i tak wyszło że dopiero po przeczytaniu dzisiejszych
    (wróć: WCZORAJSZYCH !) artykułów z RP i Maddy :) bliżej jestem
    przepisów "VAT a amortyzacja" - to przy okazji:
    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firmac_040909/f
    irmac_a_13.html
    ...bardzo ciekawy wyrok, zgodny z duchem wyroku TK:
    ++++
    Urzšd kontroli skarbowej stwierdził, że spółka niesłusznie odliczyła VAT
    wynikajšcy z faktury niepotwierdzonej kopiš u sprzedawcy.
    [...]
    Organ może dochodzić należnoœci z tytułu VAT jedynie od sprzedawcy, który
    powinien był podatek uiœcić, orzekł WSA
    ----

    Dalej: kilka razy mieliśmy rozważania "jak długo trzymać papiery".
    W odniesieniu do "firmowych" najczęstsza odpowiedź brzmiała "do
    7 lat" (5 lat od końca roku z rozliczeniem podatku).
    A tu proszę Państwa niespodzianka - w razie jeśli firma ma stratę,
    kiedy to primo nie ma regulacji (!) a secundo - stratę rozlicza się
    TEŻ do 5 lat:
    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firmac_040909/f
    irmac_a_10.html
    Przyznam że nauczony jestem "matematycznie" traktować stratę
    jako "ujemnych dochód" (nawet jeśli funkcja konwersji na podatek
    jest nieliniowa po podstawie i osobno po czasie) - a wychodzi że to
    standardowy błąd, bo logika jest podatkowa a nie logiczna... :]

    Na deser też ciekawiostka, czyli koncept "jak z najmniejszą
    szkodą podatkową przepisać DG na syna":
    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firmac_040909/f
    irmac_a_12.html
    ...aczkolwiek mi się CO NAJMNIEJ jedna pozycja w rozumowaniu
    bardzo nie podoba.
    Mianowicie autor artykułu łaskaw był ZUPEŁNIE pominąć sprawę
    VATu !
    I o ile można się zgodzić co do OD i zwolnienia "od darowizny",
    no to SKORO jest darowizna - należy od niej wykazać *należny
    VAT* !
    Takich podatników co to cały majątek mają z czasów "sprzed VATu"
    to chyba coraz mniej mamy...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 2. Data: 2004-09-09 22:40:46
    Temat: Re: RP
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

> [...]
    > jest nieliniowa po podstawie i osobno po czasie) - a wychodzi że to
    > standardowy błąd, bo logika jest podatkowa a nie logiczna... :]

    Hehehe. Dobre, dobre... Niezle sie mozna ubawic czytajac rozne koncepcje
    poszukiwania szans na dodatkowe wplywy do budzetu aby go uchronic przed
    bankructwem. Ciekawe kim jest autor artykulu :->

    marekz