  • 1. Data: 2004-09-09 13:52:09
    Temat: czego sie dowiesz od Pani w okienku - ciekawostki
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Taka ciekawostka czego to mozna sie dowiedzieć od pań w okienku US.
    Przygotowywałam dokumenty rejestracyjne pewnego delikwenta. Dokumenty
    zanosił sam bo podpada pod urząd w innym mieście - kawalek drogi jak sie
    nie ma innego celu żeby tam jechać.
    Przyszedł dziś żeby powiedzieć że wszystko poskładał, ma kopie, działa,
    podpisujemy umowę.
    Patrzę, a tam na NIPie zmieniona data rozpoczęcia działalnośc z 25
    sierpnia na 1 wrzesnia. Hmm... myslałam że po prostu zmienił zdanie bo
    wczesniej nie było pewien kiedy rozpocznie. Rzuciłam mimochodem cos "o,
    jednak przesunał Pan date rozpoczęcia"
    Na co mój nowy klient poinformował mnie że datę przesunąć kazała mu pani
    w US bo "musi byc od poczatku miesiąca". Pierwszy opad szczęki...
    Zaznaczam, NIP-1 był składany 1 wrzesnia więc w teminie ustawowych 7 dni.
    Mamy teraz fakturę na pieczątki i jakies duperele biurowe z datą z przed
    rozpoczęciem DG. Głupio to wygląda.

    Drugi opad szczęki "ale źle Pani mi wpisała nazwę skróconą" (poprawek na
    NIPie tym razem brak).
    Nazwa pełna brzmi np. Agencja Reklamowa "ABC" Jan Kowalski. Skrócona,
    jak uzgodnilismy wczesniej, "ABC" Jan Kowalski. Pani w US stwierdziła że
    powinno być *A.R.* "ABC" Jan Kowalski. Pani poinformowała mój nowy
    nabytek, że taka nazwa skrocona jak ma wpisaną nie jest zgodna z
    przepisami... ale była wspaniałomyslna i przyjeła jak jest bo "może
    przejdzie". Drugi opad szczęki...
    Pani jednak nie podała owych przepisów szczegółowo okreslających budowę
    nazwy skróconej.

    Pozostawie to bez komentarza.

    Maddy lekko osłupiała... szczęka ma się już jednak lepiej

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 2. Data: 2004-09-09 14:01:55
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    > Pozostawie to bez komentarza.

    Jak następnego delikwenta będziesz samodzielnie wysyłać, to uprzedź Go by
    pytał "mądre inaczej " urzędniczki o nazwisko, stopień służbowy i nazwisko
    bezpośredniego przełożonego. I niech mu to pierdzistołek napisze na
    karteluszku i podstempluje:-(
    To im dobrze robi na mózg:-(
    Czasami warto im delikatnie dwuznacznie nie wprost sugerować, że jest się
    dalekim krewnym naczelnika - "chodzą" wtedy jak w zegarku:-(

  • 3. Data: 2004-09-09 21:51:31
    Od: "Kurdebalans" <m...@g...pl>

> [...]

    > Czasami warto im delikatnie dwuznacznie nie wprost sugerować, że jest się
    > dalekim krewnym naczelnika - "chodzą" wtedy jak w zegarku:-(

    Czasami i to nie pomaga.
    US'y zatrudniają teraz dużo stażystów, a tych kieruje się do pracy
    tam gdzie nikt pracować nie chce czyli do okienka.
    Ta namiastka władzy (pieczątka) potrafi totalnie przewrócić
    w głowie młodego człowieka.
    Na pocieszenie dodam że w ZUS'ie jest jeszcze gorzej.
    Tam to udzielają informacji nawet o rzeczach spoza spraw
    ubezpieczeniowych.
    [kurdebalans]

  • 4. Data: 2004-09-09 22:03:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Sep 2004, Maddy wrote:

    > + Taka ciekawostka czego to mozna sie dowiedzieć od pań w okienku US.
    [...]
> [...]
    > + Mamy teraz fakturę na pieczątki i jakies duperele biurowe z datą z przed

    A tak z ciekawości: jak z ZUSem wygląda ? Bo tego bałbym się bardziej
    (jakby o moją skórę chodziło :)).

> [...]
    > + nazwa skrocona jak ma wpisaną nie jest zgodna z przepisami... ale była
    > + wspaniałomyslna i przyjeła jak jest bo "może przejdzie". Drugi opad

    Zeznaję że "w tym temacie" była już kiedyś dyskusja na .prawo: na
    początek to zamieszał nasz szanowny ustawodawca, nie wiem czy wtedy
    czytałaś.
    Przypomnę iż chodzi o KC (tam przeniesiono większość definicji istotnych
    dlaDG OF): możliwość używania nazwy skróconej jakiś [...] wpisał do
    artykułu zaczynającego się odwołaniem (w par .1) do "osób prawnych";
    sama definicja (art. 43 tiret 5 par. 4) powiada: "przedsiębiorca",
    sam art. 43 tiret 5 nie ma "części wstępnej" (tj. treści *przed*
    podziałem na paragrafy) - moim zdaniem nie ma podstaw do uznania
    iż pozostałe paragrafy dotyczą TYLKO osób prawnych.
    Jakby tak było to Społka Cywilna nie miałaby prawa posługiwania
    się skrótem S.C. !

    Ale takie głosy (że "tylko osoby prawne mogą mieć nazwy skrócone")
    były, dlatego jakby ktoś namierzył jakąś urzędową interpretację
    albo wyrok sądowy - to apeluję o zapodanie.
    A nuż dla odmiany UM/UG zaczną odmawiać wpisywania nazw skróconych...

    Oczywiście - IMHO:

    > + Pani jednak nie podała owych przepisów szczegółowo okreslających budowę nazwy
    > + skróconej.

    ...IMHO żadnych takich nie ma. Poza zdaniem drugim art.43[5].4
    rzecz jasna - czyli "odpowiedniego" skrócenia nazwy formy prawnej
    (zdaje się że część reguluje KSH - S.J., S.A., S.K., sp. z o.o.,...)
    Nie wiem czy "skrót" dopuszcza użycie inicjałów ;), natomiast
    IMO niewątpliwie "określenie dowolnie obrane" może również być
    "dowolnie skrócone" (o ile może być skrócone w ogóle !).
    Jakby ktoś znał to też reflektuję :)

    > + Pozostawie to bez komentarza.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 5. Data: 2004-09-11 19:04:52
    Od: "-ZED-" <w...@w...to.polbox.com>

    Hej!

    "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > Drugi opad szczęki "ale źle Pani mi wpisała nazwę skróconą" (poprawek na
    > NIPie tym razem brak).

    A co powiesz na odmowę rejestracji nazwy z myślnikiem?
    I przez to firma mi sie durnowato nazywa, bo nie mamy czasu
    zmienić nazwy - wstawić myślnik trzeba.Wspólniczka załatwiała
    i ją niejako "zmuszono" do wywalenia myślnika. Pani w okienku żarty
    sie trzymały... ;-)

    --
    Pozdrawiam, -ZED-. <GG# 10684 ICQ# 82731181>
    Kruk krukowi oka nie wykole, winda windzie liny nie odgryzie...

  • 6. Data: 2004-09-11 19:48:42
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

> [...]
    > IMO niewątpliwie "określenie dowolnie obrane" może również być
    > "dowolnie skrócone" (o ile może być skrócone w ogóle !).

    No właśnie - ciekawi mnie, jak jest ze skracaniem osoby fizycznej -
    czy "ABC" Jan Kowalski może się nazywać "ABC"? Czy "ABC" J.K.? A może
    "ABC" d.g.o.f.? :)

    P.

  • 7. Data: 2004-09-12 10:12:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik -ZED- w...@w...to.polbox.com ...

    > A co powiesz na odmowę rejestracji nazwy z myślnikiem?

    powiem ze chce rozmawiac z kierownikiem...

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")