  • 1. Data: 2011-07-23 20:12:48
    Temat: Jak działa odliczenie od podatku dochodowego bez odliczenia VAT?
    Od: "Paulina" <b...@N...gazeta.pl>

    Witam

    Proste pytanie: jak działa odliczanie od podatku dochodowego bez prawa
    odliczania od VAT, np jak w przypadku paliwa do samochodów osobowych.

    Kupuje benzynę za 123 zł brutto ile mogę odliczyć od podatku dochodowego? 123
    zł (czyli zapłacę 22,14 zł mniej podatku w przypadku stawki 18%). Czy może
    tylko 100 zł (czyli zapłacę 18 zł mniej podatku w przypadku stawki 18%).

    Która opcja? Proste ale nigdzie nie mogę znaleźć.

  • 2. Data: 2011-07-23 20:53:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 23 Jul 2011, Paulina wrote:

> [...]
    > tylko 100 zł (czyli zapłacę 18 zł mniej podatku w przypadku stawki 18%).

    Oczywiście pierwsza.

    > Proste ale nigdzie nie mogę znaleźć.

    A gdzie szukałaś?
    Pytanie jest oczywiście podchwytliwe i zmierza do wyciągnięcia
    informacji czy szukałaś w PRZEPISACH.

    Bo przepis jest jasny:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,13,13,700,,,
    ustawa-z-dnia-26071991-r-o-podatku-dochodowym-od-oso
    b.html
    +++
    Art. 23.
    1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    1) wydatków na:
    [...]
    43) podatku od towarów i usług, z tym że jest kosztem uzyskania przychodów:
    a) podatek naliczony:
    [...]
    - w tej częœci, w której zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług
    podatnikowi nie przysługuje obniżenie kwoty lub zwrot różnicy podatku od
    towarów i usług
    [...]
    ---

    pzdr, Gtofryd