  • 1. Data: 2011-07-23 21:59:37
    Temat: Zakup motocykla typu cross/enduro na firmę informatyczną
    Od: "Paulina" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam

    Czy można kupić sobie taki motor:

    http://otomoto.pl/yamaha-dt-50-r-M2699982.html

    jeśli będzie się jeździć nim do klientów? Motor od osoby prywatnej więc bez
    faktury - odliczam więc tylko dochód. A czy od paliwa mogę odliczać VAT?
    Przecież jest to pojazd nie będący samochodem osobowym?

  • 2. Data: 2011-07-24 12:01:30
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 23 Jul 2011 21:59:37 +0000, Paulina napisał(a):

    > A czy od paliwa mogę odliczać
    > VAT? Przecież jest to pojazd nie będący samochodem osobowym?

    Interpretacje są sprzeczne. Poszukaj np.

    Interpretacja indywidualna z dnia 24.02.2011, sygn. ILPP2/443-1940/10-2/
    BA, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - nie można

    Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie Interpretacja Indywidualna z dnia 4
    stycznia 2011 r., IPPP1-443-1070/10-2/EK - można

  • 3. Data: 2011-07-24 12:16:02
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 23 Jul 2011 21:59:37 +0000, Paulina napisał(a):

    > Czy można kupić sobie taki motor:
    >
    > http://otomoto.pl/yamaha-dt-50-r-M2699982.html
    >
    > jeśli będzie się jeździć nim do klientów?

    Kupić można wszystko. To jeszcze wolny kraj

    > Motor od osoby prywatnej więc
    > bez faktury

    Rozumiem, że będzie piseman umowa albo lepiej rachunek.

    > - odliczam więc tylko dochód.

    Możesz przetłumaczyć na polski, bo nie rozumiem.

  • 4. Data: 2011-07-24 17:34:51
    Od: 'Tom N' <n...@1...dyndns.org.invalid>

    Paulina w <news:j0fg88$l3p$1@inews.gazeta.pl>:

    > motor:
    [...]
    > A czy od paliwa mogę odliczać VAT?
    > Przecież jest to pojazd nie będący samochodem osobowym?

    Proponuję sprawdzić szczegóły w ustawie PTU i PoRD -- mały hint "pojazd
    samochodowy"

    --
    Tomasz Nycz

  • 5. Data: 2011-07-24 17:44:02
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 24 Jul 2011 19:34:51 +0200, 'Tom N' napisał(a):

    > Proponuję sprawdzić szczegóły w ustawie PTU i PoRD -- mały hint "pojazd
    > samochodowy"

    a dlaczego nie hint "samochód osobowy"

  • 6. Data: 2011-07-24 19:02:01
    Od: "Paulina" <b...@W...gazeta.pl>

    > Rozumiem, że będzie piseman umowa albo lepiej rachunek.

    > Możesz przetłumaczyć na polski, bo nie rozumiem.

    Odliczenie podatku dochodowego. Aha i jeśli wartość wynosi 3000 pln od kogoś
    prywatnego (czyli netto czy brutto)? To czy nie muszę go amortyzować tylko
    jednorazowo odliczyć od dochodu? Tzn dochód w marcu 3200 pln, koszt motoru
    2000 pln czyli podatek dochodowy płacę od 200 pln? Mogę w ten sposób to odliczyć?

  • 7. Data: 2011-07-24 22:23:57
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 24 Jul 2011 19:02:01 +0000, Paulina napisał(a):

    > Odliczenie podatku dochodowego. Aha i jeśli wartość wynosi 3000 pln od
    > kogoś prywatnego (czyli netto czy brutto)?

    A czym się w tym wypadku różni netto od brutto?

    > To czy nie muszę go
    > amortyzować tylko jednorazowo odliczyć od dochodu?

    Wypadałoby jeszcze wpisać do ewidencji wyposażenia.

    > Tzn dochód w marcu
    > 3200 pln,

    Dochód czy przychód? I dlaczego akurat w marcu?

    > koszt motoru 2000 pln czyli podatek dochodowy płacę od 200
    > pln?

    A skąd się wzięły te 2000 i 200?

    > Mogę w ten sposób to odliczyć?

    ???

  • 8. Data: 2011-07-25 07:20:00
    Od: "Paulina" <b...@W...gazeta.pl>

    Miał być koszt motoru 3000 zł a przychód w danym miesiącu 3200 zł + VAT. Czyli
    dochodowy płacę od 200 zł, tak? A co jak będę chciała go sprzedać? Po jakim
    czasie mogę to zrobić bez zapłaty zaoszczędzonego podatku dochodowego, czyli
    kwoty 540 zł.

  • 9. Data: 2011-07-25 07:50:46
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 25 Jul 2011 07:20:00 +0000, Paulina napisał(a):

    > A co jak będę chciała go sprzedać?
    > Po jakim czasie mogę to zrobić bez zapłaty zaoszczędzonego podatku

    6 lat po zakończeniu DG

    > dochodowego, czyli kwoty 540 zł.

    To nie będzie 540 tylko kwota zależna od ceny za jaką sprzedasz.

  • 10. Data: 2011-07-25 08:20:49
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 25.07.2011 09:50, jureq pisze:
    > 6 lat po zakończeniu DG

    A wyposażenia nie trzeba się wyzbyć z dniem likwidacji DG?
    Niby przedsiębiorca to ona sama, ale w Dowodzie Rejestracyjnym będzie
    nazwa DG, a to będzie na ewidencji wyposażenia.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek