  • 1. Data: 2007-07-16 22:28:07
    Temat: Jak ksiegowac SAD w KPiR
    Od: "Sz" <p...@o...pl>

    Troche sie w tym nie lapie. Zakupilem towar handlowy z USA. Spedzajac 2h na
    googlu dowiedzialem sie ze do KPiR ksieguje dokument SAD, wyliczam roznice
    kursowe i rowniez je ksieguje w KPiR.
    Brzmi prosto, ale mam pare drobnych problemow. A mianowicie:
    Kogo wpisuje jako kontrahenta do KPiR? Urzad celny? Na SADzie nie ma jego
    adresu, NIPu, nawet nr dokumentu SAD jest niezbyt czytelny,bo ktos na nim
    przystawil pieczatke
    W jaki sposob ksieguje roznice kursowe? (wiem jak je wyliczyc, ale nie wiem
    jak zaksiegowac)

    Z gory dzieki za pomoc
    Sz

  • 2. Data: 2007-07-17 07:31:00
    Temat: Re: Jak ksiegowac SAD w KPiR
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Sz wrote:
    > Troche sie w tym nie lapie. Zakupilem towar handlowy z USA. Spedzajac
    > 2h na googlu dowiedzialem sie ze do KPiR ksieguje dokument SAD,

    Może nie do końca. SAD będzie tu tylko dokumentem pomocniczym.
    Zaksięguj sobie fakturę.

    > Kogo wpisuje jako kontrahenta do KPiR? Urzad celny? Na SADzie nie ma
    > jego adresu, NIPu, nawet nr dokumentu SAD jest niezbyt czytelny,bo
    > ktos na nim przystawil pieczatke

    Ale masz przecież fakturę, na której są te dane.

    > W jaki sposob ksieguje roznice kursowe? (wiem jak je wyliczyc, ale
    > nie wiem jak zaksiegowac)

    W zależności od tego czego dotyczą wpiszesz je w odpowiednią rubrykę KPiR.
    Zakładając, że chodzi o opisany przypadek (zakup towaru) wyliczone
    różnice wpiszesz z odpowiednim znakiem w kol 10.

  • 3. Data: 2007-07-17 13:03:50
    Od: "Robbo" <r...@...luv.spam.com>

    Użytkownik "Sz" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > adresu, NIPu, nawet nr dokumentu SAD jest niezbyt czytelny,bo ktos na nim

    Jako kontrahenta wpisujesz kontrahenta - chyba logiczne ;-) Nie wiem skąd
    pomysł by wpisać tam urząd celny.. to nie od nich kupujesz towar przecież.
    Urzad celny jest tylko punktem w którym dokonałeś odprawy celnej importowej.
    A towar kupiłeś od konkretnej firmy z USA, ich dane masz na fakturze od nich
    (zapewne masz ją podpiętą pod SAD).

    --
    rb

  • 4. Data: 2007-07-17 20:44:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Jul 2007, cef wrote:

    > W zależności od tego czego dotyczą wpiszesz je w odpowiednią rubrykę KPiR.
    > Zakładając, że chodzi o opisany przypadek (zakup towaru) wyliczone
    > różnice wpiszesz z odpowiednim znakiem w kol 10.

    WKwestiiFormalnej: *wydaje mi się* (przyznam bez bicia, że nie chce mi
    się sprawdzać i piszę "z głowy czyli z niczego"), że w tym roku w ustawie
    zmieniono zapisy i "różnica dodatnia" jest zawsze przychodem (niewazne
    czy wynika z korekty przychodu czy kosztu) a "korekta ujemna" zawsze
    kosztem.
    ...jednak zaglądam - zasada ogólna:
    +++
    Art. 24c
    1. Różnice kursowe zwiększajš odpowiednio przychody jako dodatnie różnice
    kursowe albo koszty uzyskania przychodów jako ujemne różnice kursowe w
    kwocie wynikajšcej z różnicy między wartoœciami okreœlonymi w ust. 2 i 3.

    2. Dodatnie różnice kursowe powstajš, jeżeli wartoœć:
    [...]
    3. Ujemne różnice kursowe powstajš, jeżeli wartoœć:
    ---

    ...no i jest jakiś wyjątek w KH (art.14b.2) w który przezornie nie
    wnikam :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-07-18 06:24:32
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > różnice kursowe albo koszty uzyskania przychodów jako ujemne różnice
    > kursowe w kwocie wynikajšcej z różnicy między wartoœciami okreœlonymi

    Dzięki za poprawki.
    Zacznę się stosować od dzisiaj :-)

  • 6. Data: 2007-07-18 09:14:43
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 18-07-2007 o 08:24:32 cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > Dzięki za poprawki.
    > Zacznę się stosować od dzisiaj :-)

    Przy czym zwracam uwagę na to, że z brzmienia artykułu wynika takie coś:

    RK = DRK - URK = DRK + |URK| [ ponieważ URK<0 ]

    czyli zawsze powstaje przychód..

    Oczywiście w wiążącej interpretacji uznali mi to za nieprawidłowe,
    natomiast przepis jest tutaj gniotem

  • 7. Data: 2007-07-18 09:38:09
    Od: "gieroj44" <g...@w...pl>

    Witam,

    Mam podobny problem.

    A jak przeliczyles roznice kursowe? Mozesz po krotce napisac?

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Cygan.

  • 8. Data: 2007-07-18 11:18:38
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Przy czym zwracam uwagę na to, że z brzmienia artykułu wynika takie
    > coś:
    > RK = DRK - URK

    To fałszywe założenie.

  • 9. Data: 2007-07-18 11:31:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Jul 2007, t...@o...pl wrote:

    > Przy czym zwracam uwagę na to, że z brzmienia artykułu wynika takie coś:
    >
    > RK = DRK - URK

    Skąd wZiąłeś taki rozbiór zdania?
    Przecież tam jest "albo" - wyliczasz różnicę (ostatni człon konstrukcji)
    i na podstawie jej znaku łapie się albo pod przychody albo pod koszty,

    > Oczywiście w wiążącej interpretacji uznali mi to za nieprawidłowe,

    IMO słusznie :)

    > natomiast przepis jest tutaj gniotem

    Hm... są większe gnioty :)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-07-18 11:44:12
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 18-07-2007 o 13:31:16 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Skąd wZiąłeś taki rozbiór zdania?

    Nieprecyzyjnie sformułowałem - DRK to miało być to co idzie z ust 2 a URK
    - z ust 3.

    > Przecież tam jest "albo" - wyliczasz różnicę (ostatni człon
    > konstrukcji)
    > i na podstawie jej znaku łapie się albo pod przychody albo pod koszty,

    No to literalnie masz różnicę, która może mieć znak "+" albo znak "-".
    Ta ze znakiem "+" zwiększa przychody, a a ze znakiem "-" zwiększa koszty -
    tak?
    Czyli trzeba w kol 10/14 wpisać z tym znakiem "-" - tak czy nie - bo
    napisali
    "w kwocie" a nie "w wartości bezwględnej kwoty"?

    A to że są większe gnioty to zgadzam się. Natomiast ten przepis był pisany
    całkowicie od nowa, redagowali go kilka miesięcy, widać że jest jakoś tam
    przemyślany,
    antomiast sposób sformułowania wola o pomstę do nieba - patrz także na ten
    "faktycznie zastosowany kurs" co do którego są dwa obozy i oba mają
    defacto rację,
    a sprawa wyjaśni się yako-tako dopiero za 5 lat w wyroku NSA..