  • 1. Data: 2007-07-16 18:02:37
    Temat: Kratka w samochodzie firmowym dla lekarza ?
    Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl>

    Witam
    moja żona ma jednoosobową firmę (samą siebie), jest lekarzem i prowadzi
    praktykę prywatną
    czy jeśli weźmie na firmę auto (jako służbowe) to czy musi mieć ono tzw.
    kratkę ?

    Piotrek

  • 2. Data: 2007-07-16 18:30:30
    Temat: Re: Kratka w samochodzie firmowym dla lekarza ?
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Piotrek w <news:f7gbd6$spf$1@news.interia.pl>:

    > moja żona ma jednoosobową firmę (samą siebie), jest lekarzem i prowadzi
    > praktykę prywatną
    > czy jeśli weźmie na firmę auto (jako służbowe) to czy musi mieć ono tzw.
    > kratkę ?

    Wątpię, żebyś był zadowolony z odpowiedzi, ale skoro zadałeś takie a nie
    inne pytanie, to odpowiedź brzmi: NIE

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2007-07-16 18:35:19
    Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
    .
    > Piotrek w <news:f7gbd6$spf$1@news.interia.pl>:
    > Wątpię, żebyś był zadowolony z odpowiedzi, ale skoro zadałeś takie a nie
    > inne pytanie, to odpowiedź brzmi: NIE

    To może udziel mi odpowiedzi miłej dla mojego ucha, na pytanie którego nie
    zadałem ?

    Piotrek

  • 4. Data: 2007-07-16 18:49:10
    Od: "zenek" <d...@d...dd>

    Użytkownik "Piotrek" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > praktykę prywatną
    > czy jeśli weźmie na firmę auto (jako służbowe) to czy musi mieć ono tzw.

    Nie musi - auto i tak może być wykorzystywane tylko dla celów firmy.

    Pozdro
    zenek

  • 5. Data: 2007-07-16 20:19:24
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Piotrek napisał(a):
    > moja żona ma jednoosobową firmę (samą siebie), jest lekarzem i prowadzi
    > praktykę prywatną
    > czy jeśli weźmie na firmę auto (jako służbowe) to czy musi mieć ono tzw.
    > kratkę ?
    Nie, ale zamiast z kratką proponuję auto z oddzielną przestrzenią
    bagażową, np. Nissan Navara będzie świetny do wożenia torby lekarskiej
    ;-) Oczywiście w całej tej sprawie chodzi o odliczenie VAT przy zakupie
    i od paliwa. Tylko czy Twoja żona jest płatnikiem VAT??

    Maciek

  • 6. Data: 2007-07-17 09:00:41
    Od: "\\n" <...@...xy>

    Maciek pisze:
> [...]
    > ;-) Oczywiście w całej tej sprawie chodzi o odliczenie VAT przy zakupie
    > i od paliwa. Tylko czy Twoja żona jest płatnikiem VAT??

    Taaaa...fakt, że potwór pali 50l/100 jest nieistotny wobec możliwości
    oszczędności na wacie ;-)

  • 7. Data: 2007-07-17 10:26:41
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    \n napisał(a):
    > Taaaa...fakt, że potwór pali 50l/100 jest nieistotny wobec możliwości
    > oszczędności na wacie ;-)
    Popatrz na to tak: przy niedużej działalności kupując taki samochód nie
    zapłacisz tym złodziejom ze skarbówki ani grosza przez najbliższe lata ;-)

    Maciek

  • 8. Data: 2007-07-17 11:25:17
    Od: "\\n" <...@...xy>

    Maciek pisze:
    > Popatrz na to tak: przy niedużej działalności kupując taki samochód nie
    > zapłacisz tym złodziejom ze skarbówki ani grosza przez najbliższe lata ;-)

    Ani grosza! A kiedy pojawi się niebezpieczeństwo wykazania zysku
    wystarczy zrobić małą rundkę po mieście i wpaść po fakturę do cepeenu... ;-)

  • 9. Data: 2007-07-17 14:13:45
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > Ani grosza! A kiedy pojawi się niebezpieczeństwo wykazania zysku
    > wystarczy zrobić małą rundkę po mieście i wpaść po fakturę do cepeenu... ;-)

    Tia - bedąc przedmiotowo zwolnioną z VAT-u - odliczy sobie ten VAT-cik jak
    cholera i jeszcze trochę. Ale faktem jest ,że amortyzacja obniży PIT. W
    kontekście ulgi "na leczenie" - lekarzu - dbaj o koszty bo przychody trzeba
    bedzie wykazywać według paragonów i faktur a nie z sufitu. Pzdr- Kriss