  • 1. Data: 2007-07-16 22:14:13
    Temat: Pytanie o mozliwosc wrzucenia w koszty - m.in. kredytu mieszkaniowego
    Od: "Awik" <a...@p...onet.pl>

    Mam 1-os. DG, ktora prowadze w wynajmowanym biurze.
    Mam z zona wspolnote majatkowa.
    Chcemy kupic na kredyt mieszkanie i w 1 z pokojow urzadzic moje nowe biuro.
    Bedzie ono zajmowalo okolo 20% metrazu mieszkania.
    Czy w zwiazku z tym jest jakas mozliwosc wrzucenia czesci rat kredytu w
    koszty dzialalnosci?

    Bo wszystkie remonty tego pomieszczenia, meble, wymiana okien, parapety,
    itd. oraz czesc kosztow wody, pradu, itd. to bez problemu, prawda?

    Pytanie drugie: Samochod osobowy w firmie (typowo osobowy, bez zadnych
    kratek, itd.)
    Czy kazdy moze wrzucic sobie samochod osobowy w koszty?
    Ja pracuje prawie zawsze u siebie w biurze.
    Takze podejrzewam, ze do celow DG potrzeba posiadania samochodu moze sie
    pojawic kilka razy w roku, albo wcale.
    Jednak powinienem byc w gotowosci, ze ktorys klient powie, zeby do niego
    przyjechac i pracowac u niego.
    Czy to wystarczajacy argument do wrzucenia samochodu w KUP?
    Jak z kosztami napraw? Jak z paliwem?
    Czy moge nim do woli jezdzic w celach czysto prywatnych?
    Czy jesli wyjazdy prywatne beda stanowily 99% czasu uzytkowania samochodu,
    to bedzie afera?

    Dzieki!