  • 1. Data: 2003-08-07 07:56:52
    Temat: Jak legalnie wykonać usługę nie prowadząc działalności?
    Od: "Paweł" <p...@o...pl>

    Witam grupowiczów,

    w którymś kościele mi dzwoni ale nie wiem gdzie :)
    Słyszałem (czytałem) gdzieś że są jakieś limity (kwotowe) do których moge
    wykonać jakąś usługę (nie wiem czy tylko osobie fizycznej czy też nie) nie
    prowadząc działalności gospodarczej.
    Czy może ktoś coś wie na ten temat, ew. jakieś wskazówki gdzie tego
    poszukać?

    Przykładowo zastanawiam się jak to jest z tymi firmami typu AVON, ORIFLAME
    itd. Tam ludzie maja swoją marżę za sprzedaż kosmetyków, jak to się ma do
    legalności tego procederu?
    Mnie chodzi np. o korepetycje, gdyby ktoś się uparł to czy mogę mu wystawić
    rachunek? I co z tym fantem zrobić dalej?

    Paweł

  • 2. Data: 2003-08-07 18:41:20
    Od: "servisor" <e...@g...pl>

    Kwota wolna od podatku to 2789,89 i do takiej kwoty możesz dostac
    wynagrodzenie w ciągu roku. Jeśli jak powiadasz że zamierzasz robić coś w
    sposob częstotliwy to powinieneś zarejestrować się jako podatnik vat, i
    odprowadzać podatek vat od zarobionych pieniędzy pomimo ze nie przekroczyłeś
    progu wolnego od podatku.

    --
    ________________

  • 3. Data: 2003-08-07 19:07:54
    Od: "a4" <a...@o...pl>

    > Przykładowo zastanawiam się jak to jest z tymi firmami typu AVON, ORIFLAME
    > itd. Tam ludzie maja swoją marżę za sprzedaż kosmetyków, jak to się ma do
    > legalności tego procederu?

    oficjalnie musza miec firme - jednak jesli kupuja na wlasny uzytek to
    nie.... i teraz
    zastanów się ile kupuje " na wlasny uzytek "...... przeciez to normalne ze
    kobieta
    wydaje 2000 miesiecznie na kosmetyki zarabiajac 1000 :)

    kiedys zabrał się za konsultantki US w Pozananiu z tego co wiem....
    dzwoniła Pani z US przedstawiała sie ze chce kupic cos .... wtedy
    konsultantka
    odpowiadala ze nie ma problemu.... a po tym słyszała "Dzien dobry US :)
    zapraszamy
    do nas :)" heh

    pozdrawiam
    :)

  • 4. Data: 2003-08-07 23:05:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Aug 2003, servisor wrote:

    >+ Kwota wolna od podatku to 2789,89 i do takiej kwoty możesz dostac
    >+ wynagrodzenie w ciągu roku. [...]

    Podejrzewam że to miało być do poniższego (nie dałoby się
    odpowiadać *pod* cytatem, dla jasności ?):

    >+ > Słyszałem (czytałem) gdzieś że są jakieś limity (kwotowe) do których moge
    >+ > wykonać jakąś usługę (nie wiem czy tylko osobie fizycznej czy też nie) nie
    >+ > prowadząc działalności gospodarczej.

    ...i sugerujesz że można zarabiać kwotę wolną NIE PROWADZĄC DG
    ale świadcząc usługi osobym fizycznym nie prowadzącym DG ???
    Jakby ci to powiedzieć... jestem innego zdania :]
    W UoPDoOF jest zapis o "osobistym świadczeniu usług" (czyli
    bez prowadzenia DG) - ale *pod warunkiem* że owe usługi kwalifikują
    się jako umowy zlecenia lub o dzieło (ponieważ w UoPDoOF nie ma
    definicji, to obowiązuje definicja z K.C.) oraz że "te same usługi
    nie są świadczone osobom fizycznym nie prowadzącym DG" właśnie
    (czy jakoś tak).
    Owszem, *swoje* (czytaj: używane) rzeczy i prawa można sprzedawać.
    Są zwolnienia, np.
    ++++
    32b) przychody z zamiany rzeczy lub praw, innych niż wymienione w pkt 32a,
    jeżeli z tytułu jednej umowy nie przekraczają kwoty 2280 zł,
    ---
    ...itp.
    Ale jakakolwiek usługa - nie bardzo. Pamiętam wyrok w którym sąd
    zaliczył "zamiar" (tj. działanie z zamiarem odsprzedaży - konkretnie
    chodziło o ściągnięcie samochodu z zagranicy) za wystarczający
    wyróżnik "działalności".

    pozdrowienia, Gotfryd