  • 1. Data: 2003-08-07 07:52:41
    Temat: wieczyste użytkowanie
    Od: "Robinh" <r...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam mały ale duży problem nabyłam nieruchomość na potrzeby DG i grunt jest
    oddany w wieczyste użytkowanie. Jak to ugryźć bo czytam w różnych fachowych
    wydawnictwach bardzo sprzeczne dane.
    1. Amortyzyje się to do KUP czy nie?
    2. Opłatę za prawo wieczystego zalicza się do KUP czy nie?
    Błagam pomóżcie.
    Renata

  • 2. Data: 2003-08-07 08:13:17
    Temat: Re: wieczyste użytkowanie
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Robinh" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wydawnictwach bardzo sprzeczne dane.
    > 1. Amortyzyje się to do KUP czy nie?
    > 2. Opłatę za prawo wieczystego zalicza się do KUP czy nie?
    Jeśli osoba fizyczna to cytuje tekst ustawy :
    Art. 22c. Amortyzacji nie podlegają:

    1) grunty i prawa wieczystego użytkowania gruntów
    Pozdrawiam Wiola

  • 3. Data: 2003-08-07 18:14:50
    Od: "Profil1" <i...@x...wp.pl>

> [...]
    > wydawnictwach bardzo sprzeczne dane.
    > 1. Amortyzyje się to do KUP czy nie?
    > 2. Opłatę za prawo wieczystego zalicza się do KUP czy nie?
    Uztkowanie wieczyste amortyzuje się ,ale nie jest to koszt uzyskania
    przychodów , natomiast opłaty są kosztem.
    iek