  • 1. Data: 2003-02-02 23:51:59
    Temat: Jak nie placic podatkow ???
    Od: "gotta" <g...@w...pl>

    Witajcie

    Jestem nowa na grupie. Szukalam w archiwum i nic....

    2 lata temu skonczylam studia, pracuje w duzej, miedzynarodowej firmie.
    Wlasnie dostalam PIT z rozliczeniem swoich zarobkow. Zarabiam 10 000 brutto
    miesiecznie i place zabojcze skladki na ZUS, nie mowiac o podatku. Jestem
    zatrudniona na czs nieokreslony, na umowe o prace. Co robic ???

    Jak nie placic podatkow i skladek, jak placic mniej, bez tej przytlaczajacej
    swiadomosci, ze utrzymuje nierentowne panstwo, doplacam do kazdej afery,
    korupcji i balaganu ?!?!

    Emertura w polskim wydaniu mnie nie interesuje, moj pracodawca pojdzie mi na
    reke, jak moge to LEGALNIE zmienic?

    dziekuje za wszelkie sugestie i pomoc

    Gotta

  • 2. Data: 2003-02-03 00:30:30
    Temat: Re: Jak nie placic podatkow ???
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od gotta -----###
> [...]
    > miesiecznie i place zabojcze skladki na ZUS, nie mowiac o podatku. Jestem
    > zatrudniona na czs nieokreslony, na umowe o prace. Co robic ???

    nie płacić to raczej odpada, płacić mniej to chyba możliwe...

    Metody stosowane przy umowie o pracę to np. rozpisywanie delegacji i
    prowadzenie ewidencji przebiegu pojazdu w związku z bardzo licznymi
    wyjazdami służbowymi.

    Inna metoda to prowadzenie działalności gospodarczej (poczytaj tematy DG
    vs DWO itp.) i współpraca z firmą jako przedsiębiorca.
    W takiej sytuacji tracisz wszelkie przywileje pracownicze i ryzykujesz
    problemy z US, ale netto powinno wyjść więcej niż na UP. Pozostaje
    kwestia świadczeń społecznych (nie chodzi mi o emeryturę, ale o
    chorobowe itp.).

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 3. Data: 2003-02-03 23:24:02
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gotta" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jak nie placic podatkow (...)

    Zapytaj sie w Polsacie, gdzies czytałem że od początku istniejnia nie zapłacili jako
    firma grosz podatku, kontrole wykazuja że
    wszystko jak najbardziej OK.
    Sark

    p.s. no ale oni inwestują :)

  • 4. Data: 2003-02-04 00:56:01
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Sark -----###
    > Zapytaj sie w Polsacie, gdzies czytałem że od początku istniejnia nie zapłacili
    jako firma grosz podatku, kontrole wykazuja że
> [...]

    jak w ten deseń, to jakiś czas temu było głośno o fundacji czy czymś
    takim co jest właścicielem Radia Maryja - oni też chyba nie zapłacili
    jeszcze żadnych podatków...