  • 1. Data: 2003-02-11 08:15:29
    Temat: Jak odebrać swój Pit-11 od byłego pracodawcy?
    Od: "news.lublin.pl" <m...@p...onet.pl>

    W kwietniu 2002 roku zmieniłem pracę. Teraz chcąc rozliczyć się z podatku w
    US potrzebuje dostać PIT-11 od poprzedniego pracodawcy. Spodziewając się
    kłopotów zacząłem go nachodzić już w grudniu 2002r. - do tej pory niczego
    nie wskórałem. Czy jest jakaś "prawna" metoda wyegzekwowania od gościa
    mojego pit'u.

    --
    Pozdrawiam Marek

  • 2. Data: 2003-02-11 09:10:34
    Temat: Re: Jak odebrać swój Pit-11 od byłego pracodawcy?
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "news.lublin.pl" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > kłopotów zacząłem go nachodzić już w grudniu 2002r. - do tej pory niczego

    DOPIERO w grudniu.

    > Czy jest jakaś "prawna" metoda wyegzekwowania od gościa
    > mojego pit'u.

    Oczywiscie.

    Ustawa Podatku dochodowym od osob fizycznych ...

    > Pozdrawiam Marek

    No ale sama "podstawa" niczego nie zalatwi.
    Jak sie facet uprze to zaplaci kare i nie wystawi....

    Proponuje zapytac go co ma pan zrobic,
    tak grzecznie... no bo pewine juz wyslal do USu
    i moze go pan zapytac czy moze w tym USie
    by Panu udostepnili skoro jemu gdzies sie ow Pit zapodzial...

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-02-11 09:27:06
    Od: "news.lublin.pl" <m...@p...onet.pl>

    Dziękuję za radę, faktycznie - po raz 100 naprawdę grzecznie spytam go o
    termin w którym dotrze do mnie Pit.
    A tak na marginesie - czy faktem jest, że ma czas do końca marca br.?

    Pozdrawiam Marek

  • 4. Data: 2003-02-11 10:13:29
    Od: MartaW <m...@p...onet.pl>

    "news.lublin.pl" <m...@p...onet.pl> napisal w

    > Dziękuję za radę, faktycznie - po raz 100 naprawdę grzecznie spytam go
    > o termin w którym dotrze do mnie Pit.
    > A tak na marginesie - czy faktem jest, że ma czas do końca marca br.?

    Ależ nie. Jeżeli zmieniłeś pracę w kwietniu zeszlego roku, to Twój były
    pracodawca powinien był do 15 maja (zeszłego roku, a jakże) przesłać do
    Ciebie (i do odpowiedniego urzędu skarbowego) Twój PIT-11. Koniec marca
    br. ma zastosowanie tylko do aktualnie trwającego stosunku pracy
    (otrzymywanie dochodów/odprowadzania zaliczek). Tak więc sąsiednia rada
    Bogusława Sz. jest bardzo dobra. W grzeczne pytanie należy wstawic co
    namniej aluzję do zamiaru poszukiwania "zaginionego" PIT'u w urzędzie
    skarbowym.

    Powodzenia
    Marta

  • 5. Data: 2003-02-11 10:24:18
    Od: "news.lublin.pl" <m...@p...onet.pl>

    Nic nie jest tyle wart co chłodne spojrzenie (na sprawę) :).
    Dzięki!

    Pozdrawiam Marek