  • 21. Data: 2002-12-06 08:21:24
    Temat: Re: Jak sie dokladnie wycenia uzywane auto do KŚT?
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    > Hm... A możemy składać podania żebyś jednak choć słówko pisnął ?
    > Czy *zaniżenie* wartości osobistego ŚT poddawanego amortyzacji
    > po przekazaniu do DG może zaszkodzić ?
    > Sprawę ew. straty po sprzedaży za cenę wyższą pomijam... (ale
    > to co innego niż ew. konsekwencje karne z tyt. owej straty :])

    No dooobra :)
    No więc zajrzałem w końcu do ustawy i okazało się, że te paragrafy o których
    myślałem wyglądają jednak trochę inaczej, uważaj więc sprawę za niebyłą (mam
    nadzieję, że mi sie za to nie oberwie, tzn. za "świerzbiące palce" ;)
    Mimo wszystko nie rozumiem was ludzie. Po co dobrowolnie dać się skubać?

  • 22. Data: 2002-12-06 09:09:01
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > nadzieję, że mi sie za to nie oberwie, tzn. za "świerzbiące palce" ;)
    > Mimo wszystko nie rozumiem was ludzie. Po co dobrowolnie dać się skubać?

    Please, powiedz wiec jak byc powinno, bo juz nie mam sily.

    A po co sie dobrowolnie dać skubać?
    No coz.... wolę się dać lekko podskubać,
    niż potem całkowicie wydymać przez wydzial karno-skarbowy.

    p.s.
    Przeklinam dzien, w ktorym zalozylem DG.
    Zwlaszcza od wczoraj, kiedy dowiedzialem sie tutaj:
    że aby działać zgodnie z prawem (jako DG) to będę musiał
    naginać prawo, czy mi sie to podoba czy nie.

    Pozdrawiam,

    Latet

  • 23. Data: 2002-12-06 09:39:02
    Od: "Piotr Gas" <g...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Reasumując:
    >
    > moge wpisać do KST prawdziwą realna wartosc rynkową
    > na dzien dzisiejszy, czy nie moge?

    Ja na Twoim miejscu zapytalbym sie w US-ie wlasciwym dla Twojej firmy.
    Bo my sobie mozemy na tej liscie "gdybac" [nawet slusznie] a urzednicy i tak
    wiedza swoje ... :)

    Gason

  • 24. Data: 2002-12-06 11:09:16
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Dec 2002, Sławomir Dąbrowski wrote:
    [...]
    >+ No więc zajrzałem w końcu do ustawy i [...] (mam
    >+ nadzieję, że mi sie za to nie oberwie, tzn. za "świerzbiące palce" ;)

    Chyba nie, choć za sianie grozy i paniki będziesz poddany
    kontroli karnogrupowej ;)

    >+ Mimo wszystko nie rozumiem was ludzie. Po co dobrowolnie dać się skubać?

    ...dzisz waść, tak rok temu nikt nie zwrócił uwagi że w ustawie
    jest taki zapis. No może ja nie zwróciłem, że ktoś zwrócił...
    A dyskusje o sposobach wyceny były "modne" :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 25. Data: 2002-12-09 13:48:04
    Od: Sławomir Firek <k...@p...net.pl>

    Dnia 2002-12-06 12:09, Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne napisał:

> [...]
    > jest taki zapis. No może ja nie zwróciłem, że ktoś zwrócił...
    > A dyskusje o sposobach wyceny były "modne" :)

    Hej.
    Zmusiliście mnie do zajrzenia do UOPDOOF Art.22g.1.8
    cytata:
    "Jeżeli nie można ustalić ceny nabycia środków trwałych.....
    .... wartość początkową tych środków przyjmuje się w wysokości
    wynikającej z wyceny dokonanej przez podatnika, z uwzględnieniem cen
    rynkowych ..... z grudnia roku poprzedzającego ...."
    i podobnie ust. 9 dot. kosztu wytworzenia.
    Dotyczy to co prawda środków nabytych lub wytworzonych przed dniem
    założenia ewidencji, ale czy nie da się tego zastosować ?
    Pozostający w wątpliwościach.
    Sławek

  • 26. Data: 2002-12-09 15:02:18
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

> [...]
    > Dotyczy to co prawda środków nabytych lub wytworzonych przed dniem
    > założenia ewidencji, ale czy nie da się tego zastosować ?

    Sie da tylko po co? "Jeżeli nie można ustalić ceny nabycia" - a jeżeli można
    i to wyższą to po co udawać, że nie można po to żeby ustalić niższą?

  • 27. Data: 2002-12-09 16:09:35
    Od: Sławomir Firek <k...@p...net.pl>

    Dnia 2002-12-09 16:02, Użytkownik Sławomir Dąbrowski napisał:

    > Sie da tylko po co? "Jeżeli nie można ustalić ceny nabycia" - a jeżeli
    > można
    > i to wyższą to po co udawać, że nie można po to żeby ustalić niższą?

    Moim skromnym zdaniem cena nabycia dotyczy rzeczy nabytych w czasie
    prowadzenia DG i do DG, natomiast nabyte i użytkowane na własny użytek,
    posiadają określoną (pytanie było - jak ?) wartość na dzień wprowadzenia
    do EŚT, która to może być niższa, lub wyższa (przeprowadzony w
    międzyczasie remont kapitalny, modernizacja).
    Trudno by było obronić wprowadzenie do EŚT, nabytego kilka lat temu np.
    samochodu, dzisiaj z wartością początkową równą ówczesnej cenie jego
    zakupu, jeśli ktoś potrafi chętnie poznalibyśmy metodę.
    Sławek