  • 1. Data: 2006-01-19 00:18:11
    Temat: Jak sprzedac na raty?
    Od: "gieroj44" <g...@w...pl>

    Witam.

    Na wstepie dziekuje za wszystkie wczesniejsze rady.A teraz pytanko....

    Chcialbym klientce sprzedac cos na raty.... rachunek chce wystawic na 900
    pln, ale klientka wplaci tylko 300 pln a reszta w dwoch ratach tez po 300
    pln. Jak to opisac? Czy wystawic od razu rachunek na calosc i tylko wpisac
    sposob platnosci raty?

    Rozumiem ze jak klientka nie zaplaci to ja i tak musze zaplacic od tego
    podatek, prawda? W koszty moge wrzucic jako strate dopiero po gdy naleznosc
    stanie sie "niesplacalna" czy jakos tak??

    Dodatkowo chcialbym spytac jaki miec najpiej dokument abym ewentualnie byl w
    stanie ubiegac sie o pieniazki droga inna, niz urzpejme prosby :). Czy
    wystarczy oswiadczenie, czy moze musi byc jakis weksel.... jak to
    praktycznie najpiej zalatwic zeby sie nie bawic w jakies wielkie umowy...
    kwoty nie sa zabojcze :) ??

    Serdeczenie pozdrawiam.

    --
    KOSMED - Profesjonalny sprzęt kosmetyczny.
    0-502-981-882.

  • 2. Data: 2006-01-20 22:39:54
    Temat: Re: Jak sprzedac na raty?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Jan 2006, gieroj44 wrote:

    > Witam.
    >
    > Na wstepie dziekuje za wszystkie wczesniejsze rady.A teraz pytanko....

    ...ja się do rad nie mieszam... ale podywagować można;)

> [...]
    > pln. Jak to opisac? Czy wystawic od razu rachunek na calosc i tylko wpisac

    IMHO najprościej "tylko opisać". Powód ? - VAT i tak należy się z powodu
    "wydania celem władania jak właściciel".
    Skarbowi Państwa się należy, dla jasności.

    > Dodatkowo chcialbym spytac jaki miec najpiej dokument abym ewentualnie byl w
    > stanie ubiegac sie o pieniazki droga inna, niz urzpejme prosby :). Czy
    > wystarczy oswiadczenie, czy moze musi byc jakis weksel....

    No przecież - weksel jest najprostszy i najtańszy, po obowiazkowym
    zapoznaniu się *przynajmniej* z www.weksel.pl :) - najmniejszy błąd
    formalny i weksel staje się zwykłą umową.
    Jeszcze lepsze AFAIK&IMO jest dobrowolne poddanie się egzekucji - ale to
    wymaga notariusza więc kilka zł trzeba wydać...

    > kwoty nie sa zabojcze :) ??

    ...no to weksel :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-01-21 00:00:46
    Od: "gieroj44" <g...@w...pl>

    Witam.

    Dzieki za strone o wekslach.... co nieco sie dowiem :)

    A wracajac do naleznosci w stos do US to... nie jestem jeszcze na Vat, wiec
    czy w przypadku sprzedazy na raty dochodowke tez musze bezwzglednie
    zaplacic? Czy moze jest jakis kruczek??

    Pozdrawiam.