  • 1. Data: 2006-01-18 20:33:59
    Temat: Umowa o dzielo - prawa autorskie.
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Czy - by bez problemow zastosowac w UoD 50% KUP wystarczy napisac, ze
    przedmiotem umowy jest: "Przygotowanie opracowania xxxx" - a na stepnie w
    uwagach dopisac ze "Wykonawca przenosi na Zamawiajacego autorkie prawa
    majatkowe do dziela" - czy moze jednak lepiej napisac, ze przedmiotem umowy
    jest "przeniesienie autorkich praw matatkowych do opracowania xxxx" o
    czynnosci przygotowania takiego opracowania nie wspominajac (np. Wykonawca
    mogl miec juz takie opracowania napisane)?
    Prosze o dywagacje, wypowiedzi i rozwazania :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 2. Data: 2006-01-20 11:19:18
    Temat: Re: Umowa o dzielo - prawa autorskie.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Jan 2006, SDD wrote:

> [...]
    > przedmiotem umowy jest: "Przygotowanie opracowania xxxx" - a na stepnie w
    > uwagach dopisac ze "Wykonawca przenosi na Zamawiajacego autorkie prawa

    IMHO nie ma przeciwwskazań.
    Uzasadnienie: z KC wynika że "liczy się faktyczny zamiar stron a nie
    tytuł umowy", zaś nie są mi znane przepisy które nakazują podanie
    WSZYSTKICH cech umowy w polu opisu faktury - bo trzeba by tam czasami
    sążniste 12 stron umowy wpisywać :)
    Równie dobrze wpis w f-rze może brzmieć "zapłata za umowę UA-1/2006
    z dn. 7.I.2006" i już!

    > Prosze o dywagacje, wypowiedzi i rozwazania :)

    ...o to to :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)