  • 1. Data: 2007-04-12 11:59:26
    Temat: Jak to zafakturować?
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Witam,

    Z umowy jaką zawarłem ze zleceniodawcą zagranicznym (mającym siedzibę
    poza EU) wynika, że zleceniodawca pokrywa część kosztów biura +
    refinansowanie części kosztów zakupu samochodu osobowego, który będzie
    używany do prowadzonej działalności.

    Zleceniodawca chce mieć na fakturze wyszczególnione takie właśnie lub
    równoważne pozycje. Nie wchodzi w grę włączenie tego do należności za
    wykonane prace.

    I co ja mam biedny zrobić w takiej sytuacji? Jak to zafakturować?

    Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

    Piotrek

  • 2. Data: 2007-04-12 12:04:00
    Temat: Re: Jak to zafakturować?
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Piotrek wrote:
> [...]
    > wykonane prace.
    >
    > I co ja mam biedny zrobić w takiej sytuacji? Jak to zafakturować?

    Może jeszcze dodam, że jestem na KPiR + VAT.

    Piotrek

  • 3. Data: 2007-04-12 18:38:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Apr 2007, Piotrek wrote:

> [...]
    > wykonane prace.
    >
    > I co ja mam biedny zrobić w takiej sytuacji? Jak to zafakturować?

    Pierwsze pytanie jest takie, czy wolno tak "dzielić usługę".
    Może poczekam na dyskusję :) (IMO są powody do odpowiedzi "tak"
    jak i dla "nie").
    Jeśli przyjąć że tak, to jedną z dróg mogłyby być zasady
    ogólne, czyli:
    http://groups.google.pl/groups?as_q=refaktura&num=10
    0&as_ugroup=*.podatki
    Ale IMO tu jest właśnie warunek do spełnienia: jest KONIECZNE
    wykazanie "uboczne przekazanie innemu podmiotowi" (mam poważne
    wątpliwości co do uboczności) jak i zakaz zapłaty w drodze
    oszacowania lub ryczałtu: musi być "pomiar", czyli IMO
    częściowa zapłata za biuro kwalifikuje się tylko na zasadzie
    podziału "od godziny 12-14 oni, od 8-12 i od 14-16 my" albo
    "2 m^2 oni, 12 m^2 my".
    Jeśli to nie jest "uboczne", to pytanie jak zakwalifikować
    taką pozycję? Bo wychodzi ze to usługo realizowana *dla nich*.
    Pytanie: "przez kogo"?

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-04-12 19:36:58
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > jak i dla "nie").
    > Jeśli przyjąć że tak, to jedną z dróg mogłyby być zasady

    Zczytałem. Mam nadzieję że ze zrozumieniem ;-)

    Ale mówiąc szczerze to mam jeszcze większe wątpliwości.
    No bo co ja niby miałbym refakturować?
    Koszt energii elektrycznej albo gazu, których oni nie zużywają?
    Koszt łącza internetowego i telefonów, których również nie używają?

    To już bardziej mi pasuje refakturowanie Klienta za wynajem 10m2 biura -
    ostatecznie mogą za nie płacić ale nie mają obowiązku w nim bywać.
    US powinien być szczęśliwy bo w takiej sytuacji odprowadzam VAT.
    Gdybym koszt biura uwzględnił w cenie usługi to miejsce świadczenia
    byłoby poza EU i VAT nie byłby naliczany a zapłacony miałbym prawo odliczyć.

    Ale jest to mocno naciągany pomysł i w razie kontroli obawiam się
    problemów :-(

    Czy ktoś ma zatem jakiś inny pomysł?

> [...]
    > częściowa zapłata za biuro kwalifikuje się tylko na zasadzie
    > podziału "od godziny 12-14 oni, od 8-12 i od 14-16 my" albo

    No nie da się - "oni" z prawdopodobieństwem bliskim 1 nie będą bywali w
    tym biurze :-)

    > Jeśli to nie jest "uboczne", to pytanie jak zakwalifikować
    > taką pozycję? Bo wychodzi ze to usługo realizowana *dla nich*.
    > Pytanie: "przez kogo"?

    No i dodatkowe pytanie jaka to miałaby być usługa, żeby jej nazwa była
    równoważna z "koszty biura" :-)

    A co z częściową refundacją kosztów samochodu osobowego?
    Czy ktoś ma jakiś pomysł?

    Wiem, że utrudniam ;-) ale naprawdę liczę na podpowiedź.

    Piotrek

  • 5. Data: 2007-04-16 16:18:45

    Tak na marginesie, to trzeba w trym kraju zrobić jakąś radykalna zmianę,
    bo to jest patologia żeby przedsiębiorca się zastanawiał jak legalny
    interes
    "opapierkowac" tak, żeby nie stracić w postepowaniu podatkowym tego co się
    zarobi
    + nawiązka na chleb dla kaczek...