  • 1. Data: 2002-02-20 07:59:04
    Temat: Jak toi jest z tą kwotą zwolnioną?
    Od: Grzegorz <g...@w...pl>

    Czy ktoś mi wytłumaczy? Pracuję na umowę o pracę i prowadzę działalność
    gospodarczą. W PIT 5 za styczeń wychodzi mi dochód nie przekraczający kwoty
    zwolnionej (2,7tys). Urząd Skarbowy nie chce mi przyjąć deklaracji ani
    pieniędzy zaliczki podatku. A przecięż wspólne moje dochody, z działalności
    i z pracy przekroczyły tę kwotę. Czy nie muszę faktycznie płacić podatku z
    działalności dopóki nie przekroczę dochodu zwolnionego? Czy nie każą mi
    później płacić odsetek i kary za nie płacenie podatku?
    Grzegorz

  • 2. Data: 2002-02-20 09:47:04
    Temat: Re: Jak toi jest z tą kwotą zwolnioną?
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    Użytkownik "Grzegorz" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > działalności dopóki nie przekroczę dochodu zwolnionego? Czy nie każą mi
    > później płacić odsetek i kary za nie płacenie podatku?

    powinieneś oświadczyć się pracodawcy, że osiągasz dochody, z których
    rozliczasz
    się samodzielnie, żeby on nie uwzględniał Ci comiesięcznego zmniejszenia
    zaliczki na podatek - a on począwszy od m-ca, w którym mu to oświadczysz
    powinien potrącać Ci 43,18 zł więcej zalicek na podatek

    pozdr
    KTP

  • 3. Data: 2002-02-20 11:17:27
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    >Urząd Skarbowy nie chce mi przyjąć deklaracji ani

    Świat stanął na głowie - biorąc pod uwagę dziurę w budżecie powinni wszystko
    przyjmować - od takiej nadpłaty US nie zwracałby przecież odsetek ;-)

    ja też tak zrobiłem