  • 1. Data: 2002-02-20 08:19:13
    Temat: rabta z 7%VAT od uslugi 22%VAT na fakturze z PLUSGSM
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Witam,

    Otrzymałem właśnie fakturę z PLUSa, gdzie wszystkie pozycje mają 22% stwkę
    VAT. PLUS źle jednak obliczył kwotę zapłaty za usługi internetowe w ubiegłym
    miesiącu i teraz przyznał rabat ale z 7% VATem.
    Faktura wygląda mniej wiecej tak:
    ====
    Usługa Netto Stawka VAT Kwota VAT Brutto

    Abonament 200,00 22% 44,00 244,00

    SMS 100,00 22% 22,00 122,00

    Rabaty

    i zniżki -10,00 22% -2,20 -12,20

    Rabaty

    i zniżki -10,00 7% -0,70 -10,70

    ====

    Czy wolno tak wystwić fakturę, czyli dać rabat od pozycji nie istniejącej na
    fakturze (tzn. ze stwką nie istniejącą na fakturze)?
    Ja wystwiłbym fakturę korygującą, ale może PLUSowi tak wolno?

    A jeśli wolno, to jak ja mam to rozpisać w rejestrze VAT i później w VAT-7?

    Pozdrawiam

    Kuba

  • 2. Data: 2002-02-23 22:52:54
    Od: "KX" <k...@p...fm>

    Użytkownik "XYZ" <x...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ja wystwiłbym fakturę korygującą, ale może PLUSowi tak wolno?
    >
    > A jeśli wolno, to jak ja mam to rozpisać w rejestrze VAT i później w
    Obawiam się że faktura jest nieprawidłowa - rozporządzenie wyraźnie określa
    co na fakturze ma się znajdować - wartość usługi ma być po rabacie.
    Zniżki udzielone później - fakturą korektą.
    Od tak wystawionej faktury bałbym się VAT odliczyć.
    pozdr
    Krzysiek

    --
    KX