  • 1. Data: 2005-12-20 08:45:44
    Temat: kwalifikacja zaliczki
    Od: "pisarczyk" <q...@q...co>

    Witam serdecznie !
    O ile dobrze orientuję się wystawienie faktury zaliczkowej, dla potrzeb
    pdof, nie skutkuje powiększeniem przychodu. A czy wielkim przestępstwem
    byłoby wprowadzenie do PKPiR przychodu netto z tej faktury i odprowadzenie
    zaliczki (raczej podatku bo rzecz ma dziać się w XII)? Chciałbym postąpić
    tak by uniknąć "kominów" dochodowych i ewentualnych związanych z tym
    większych zaliczek pdof. Biorąc pod uwagę okoliczności sprawy, to na 100%
    dostawa zakończy się w 2006 i wtedy wystawię fakturę konćową.
    Z góry dzięki za odpwowiedź.
    Pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2005-12-20 21:25:37
    Temat: Re: kwalifikacja zaliczki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Dec 2005, pisarczyk wrote:

> [...]
    > zaliczki (raczej podatku bo rzecz ma dziać się w XII)? Chciałbym postąpić

    IMHO nie jest dopuszczalne "przepychanie z roku na rok".

    > tak by uniknąć "kominów" dochodowych i ewentualnych związanych z tym
    > większych zaliczek pdof. Biorąc pod uwagę okoliczności sprawy, to na 100%
    > dostawa zakończy się w 2006 i wtedy wystawię fakturę konćową.

    Dostawa... czyli mowa o towarze handlowym, tak ?
    No to jedno mi powiedz - skąd "komin" ?
    Jak rozumiem kombinujesz tak (kwoty przykładowe, można sobie dopisać
    stosowną ilość zer :)):
    - w grudniu kupimy towaru np. za 40 000 zł
    Mamy 40 000 zł kosztu
    - w styczniu sprzedajemy za 50 000 zł, mamy 50 000 przychodu.

    A uwzględniłeś w rozważaniu *remanent* ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-12-21 06:34:33
    Od: "pisarczyk" <q...@q...co>

    Witam serdecznie !
    Dzięki za zainteresowanie.

    > IMHO nie jest dopuszczalne "przepychanie z roku na rok".

    > Dostawa... czyli mowa o towarze handlowym, tak ?
    > No to jedno mi powiedz - skąd "komin" ?
    Rozważając Twój przykład: dostawa usługi (więc nie ma mowy o remanencie,
    poza tym operowałem pojęciem dochodu a nie przychodu) za 40kzł. W XII
    zaliczka na 15kzł -> wrzucam do dochodu 2005, w 2006/I następna zaliczka
    15kzł (zaliczka pdof 3kzł) , w 2006/II faktura końcowa na 10kzł (zaliczka
    2kzł).
    Gdyby ewidencjonować zgodnie ze sztuką: zaliczka 15kzł - 2005/XII -> dochód
    0, zaliczka 15kzł - 2006/I - dochód 0, faktura końcowa 10kzł - 2006/II -
    dochód 40kzł -> zaliczka 8kzł (a nawet więcej bo w lutym przekraczam
    pierwszy próg). Dalej nie widzisz komina?

    A gdyby nie fakturować "zaliczka na poczet wykonania usługi" tylko
    "wykonanie usługi cz. I" lub "częściowe wykonanie usługi" ? Wtedy chyba nie
    będzie to zaliczka ...

> [...]
    > - w grudniu kupimy towaru np. za 40 000 zł
    > Mamy 40 000 zł kosztu
    > - w styczniu sprzedajemy za 50 000 zł, mamy 50 000 przychodu.
    Wtedy jest ewidentny komin: 2006/I -> 50kzł dochodu.

    > A uwzględniłeś w rozważaniu *remanent* ?
    wtedy komina nie będzie jeśli na koniec 2006/I ponownie uczynię remanent

    Pozdrawiam
    Darek

  • 4. Data: 2005-12-21 09:04:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Dec 2005, pisarczyk wrote:

    > Rozważając Twój przykład: dostawa usługi (więc nie ma mowy o remanencie,
    > poza tym operowałem pojęciem dochodu a nie przychodu)

    ...celowo pominąłem dochód ;)

> [...]
    > dochód 40kzł -> zaliczka 8kzł (a nawet więcej bo w lutym przekraczam
    > pierwszy próg). Dalej nie widzisz komina?

    To jest IMHO "normalny komin".
    Sądziłem że chodzi ci o komin pozorny :) powstały w wyniku
    zarachowania w koszt (nieprawidłowo) wydatków związanych z przychodem
    roku następnego.

    > A gdyby nie fakturować "zaliczka na poczet wykonania usługi" tylko
    > "wykonanie usługi cz. I" lub "częściowe wykonanie usługi" ? Wtedy chyba nie
    > będzie to zaliczka ...

    Prawdę mówiąc tak powinno być.
    Bo zaliczka jest na coś czego NIE zrobiono - więc zapłata jeśli
    usługę częsciowo wykonano nie jest zaliczką !!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)