  • 1. Data: 2002-01-11 15:23:48
    Temat: Jakie dok. ksiegowe ?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    Witam !
    Pomijając problemy pt. "elementy" mam:
    a. skład podstawowy PC (płyta+proc+karta video+...
    bez HDD, systemu itp.)
    b. elementy "wycenione", które stanowiły moją własność
    prywatną (faktury mam)
    c. elementy i system które zakupione są na DG

    Składam z tego ST.
    1. Co jest dowodem księgowym nabycia:
    a. - IMHO umowa cywilna sama w sobie (proszę o potwierdzenie,
    zaznaczam że wartość jest mniejsza niż PCC więc kwitu
    z US nie dostałem - byłem, a umowa cywilna nijak nie
    może być powodem DW, przynajmniej nie widzę)
    b. Moje wycena; czy taka "wycena" w postaci płachty
    papieru stanowi DW, czy powinna być oznaczona numerem DW,
    czy mam wystawić DW do wyceny ? Hm... :]
    c. nie ma pytan

    2. Co wpisywać do KPiR:
    - ww. dowody księgowe, ok
    ...a co z faktem "zużycia" a,b,c na produkcję ST ??
    Zaznaczam że jest trudność w uznaniu zakupu "a" za
    komputer (i natychmiastowej rozbudowy) bo widać że
    nijak nie jest to działający ŚT :]
    Wpisać wszystkie dowody do "inne koszty" i wygenerować
    osobny papier "produkcja" ? I co z tym papierem, też
    gdzieś zapisać ??
    Ufff...
    Czytałem mnóstwo postów ale *jak oznaczyć* fakt, że
    coś co ST nie było stało się jego składnikiem - nie wiem !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 2. Data: 2002-01-11 15:38:18
    Temat: Re: Jakie dok. ksiegowe ?
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:Pine.LNX.4.21.0201111611430.24235-100000@iry
    s.stanpol.com.pl...
> [...]
    > b. elementy "wycenione", które stanowiły moją własność
    > prywatną (faktury mam)
    > c. elementy i system które zakupione są na DG

    ---------
    Art. 22g ust. 4 updf

    Podstawą wpisu do ewidencji środków trwałych może być protokół przyjęcia ŚT
    do używania - właśnie w nim wykazujesz wszystkie koszty wytworzenia.

    Orka

  • 3. Data: 2002-01-11 17:18:31
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Jan 2002, Orka wrote:
    [...]
> [...]
    >+ do używania - właśnie w nim wykazujesz wszystkie koszty wytworzenia.

    Dziekuje.
    Jakos malo mi tych papierow -:) wiec szukam dziury w calym :]
    zastanawiajac sie co ma byc w KPiR (chodzi o elementy "moje
    stare osobiste" :)).
    Dla pewnosci: ow protokol nie jest "zwyklym" DW i wpisuje "protokol"
    (do KPiR), tak rozumiem.
    Przepraszam za brak polskich liter ale wlasnie walcze z kombinacja
    TeraTerm+SSH i jeszcze nie znalazlem gdzie jest schowane
    kodowanie :)

    >+ Orka

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-01-11 17:58:54
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych > zastanawiajac sie co ma byc w KPiR (chodzi
    o elementy "moje
    > stare osobiste" :)).
    > Dla pewnosci: ow protokol nie jest "zwyklym" DW i wpisuje "protokol"
    > (do KPiR), tak rozumiem.
    ---------
    Protokół jest podstawą wpisu do ewidencji środków trwałych.
    Natomiast do KPiR wpisujesz jednorazowy odpis amortyzacyjny.

    Orka

  • 5. Data: 2002-01-11 21:06:00
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Jan 2002, Orka wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Protokół jest podstawą wpisu do ewidencji środków trwałych.
    >+ Natomiast do KPiR wpisujesz jednorazowy odpis amortyzacyjny.

    A dziękuję.
    Logiczne, a myślę że jakby nie oświecenie to znowu miałbym
    korekty w KPiR :> !

    Z podziękowaniem i pozdrowieniami - Gotfryd