    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Jakie dok. ksiegowe ?
    Date: Fri, 11 Jan 2002 16:23:48 +0100

    Witam !
    Pomijając problemy pt. "elementy" mam:
    a. skład podstawowy PC (płyta+proc+karta video+...
    bez HDD, systemu itp.)
    b. elementy "wycenione", które stanowiły moją własność
    prywatną (faktury mam)
    c. elementy i system które zakupione są na DG

    Składam z tego ST.
    1. Co jest dowodem księgowym nabycia:
    a. - IMHO umowa cywilna sama w sobie (proszę o potwierdzenie,
    zaznaczam że wartość jest mniejsza niż PCC więc kwitu
    z US nie dostałem - byłem, a umowa cywilna nijak nie
    może być powodem DW, przynajmniej nie widzę)
    b. Moje wycena; czy taka "wycena" w postaci płachty
    papieru stanowi DW, czy powinna być oznaczona numerem DW,
    czy mam wystawić DW do wyceny ? Hm... :]
    c. nie ma pytan

    2. Co wpisywać do KPiR:
    - ww. dowody księgowe, ok
    ...a co z faktem "zużycia" a,b,c na produkcję ST ??
    Zaznaczam że jest trudność w uznaniu zakupu "a" za
    komputer (i natychmiastowej rozbudowy) bo widać że
    nijak nie jest to działający ŚT :]
    Wpisać wszystkie dowody do "inne koszty" i wygenerować
    osobny papier "produkcja" ? I co z tym papierem, też
    gdzieś zapisać ??
    Ufff...
    Czytałem mnóstwo postów ale *jak oznaczyć* fakt, że
    coś co ST nie było stało się jego składnikiem - nie wiem !

    Pozdrowienia, Gotfryd