  • 1. Data: 2004-12-12 19:34:26
    Temat: Jakie podać PKD
    Od: tester <t...@t...tester>

    Witajcie !

    Ponieważ musze zaktualizować PKD na REGONie(bo sobie zmienili w GUSie numerki) i
    wpisać PKD oraz PESEL do EDG mam taki problem:
    1. Moje dotychczasowe PKD w REGON to 72.20.Z Działalność w zakresie
    oprogramowania (w/g poprzedniego PKD)
    2. W nowym PKD czytamy:
    72.2 Działalność w zakresie oprogramowania
    72.21 72.21.Z Działalność edycyjna w zakresie oprogramowania
    72.22 72.22.Z Działalność w zakresie oprogramowania, pozostała

    Co teraz wpisać?
    72.2 czy 72.21 cz 72.21.Z ( a może 72.21 i 72.21.Z na raz?)

    Czy to jest aktualizacja czy zmiana, co się wpisuje i czy każą za to bulić?
    Numerek PKD się zmienił ale nie moja działalnośc...

  • 2. Data: 2004-12-13 06:43:52
    Temat: Re: Jakie podać PKD
    Od: "max" <m...@w...pl>

    Mam dokładnie ten sam problem i też nie wiem co z tym zrobić.

    Piotrek.

  • 3. Data: 2004-12-13 07:57:23
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    max napisał(a):
    > Mam dokładnie ten sam problem i też nie wiem co z tym zrobić.
    >
    > Piotrek.
    >
    > Użytkownik "tester" <t...@t...tester> napisał w wiadomości

    > numerki) i

    A co masz wpisane we wpisie do ewidencji?

    Może zamiast popadać w rozpacz lepiej zadzwonić do swojego Urzędu.
    Ja tak zrobiłam (Toruń) i dowiedziałam się że kod PKD nie musi być
    szczegółowy, wystarczy trzycyfrowa grupa.

    Koniec języka za przewodnika.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2004-12-13 08:06:51
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Maddy wrote:

    > Może zamiast popadać w rozpacz lepiej zadzwonić do swojego Urzędu.
    > Ja tak zrobiłam (Toruń) i dowiedziałam się że kod PKD nie musi być
    > szczegółowy, wystarczy trzycyfrowa grupa.

    Tylko, że ja też miałem tak samo. EDG wymagała podania 4 cyfr, więc
    podałem wszystkie. GUS uznał, że wystarczą 3 i nic się nie zmieniło
    więc nie muszę aktualizować. Problem powstał w US. Straciłem póltorej
    godziny i papier na oświadczenia. Nie chcieli mi przyjąć NIP-1 bo
    zgłoszenie w EDG nie zgadza się ze zgłoszeniem w GUS.

  • 5. Data: 2004-12-13 10:41:30
    Od: tester <t...@t...tester>

    Użytkownik Maddy napisał:

    > A co masz wpisane we wpisie do ewidencji?

    Opisowo - nie mam PKD w EDG(wtedy nikt ode mnie tego nie chciał).

  • 6. Data: 2004-12-13 11:11:06
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    tester napisał(a):

    > Opisowo - nie mam PKD w EDG(wtedy nikt ode mnie tego nie chciał).

    No to musisz dopasowac takie PKD żeby pokryly całą wpisaną działalność.

    W regonie masz tylko działalnośc podstawową dla celów statystycznych.
    To chyba oczywiste że we wpisie będzie tych kodów więcej.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2004-12-14 23:19:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 12 Dec 2004, tester wrote:
    [...]
    > + Co teraz wpisać?
    > + 72.2 czy 72.21 cz 72.21.Z ( a może 72.21 i 72.21.Z na raz?)

    "Moj" UM powiedział (tak, wiem, *powiedział* i *telefonicznie*)
    że moze być np. 72. (całe).

    > + Czy to jest aktualizacja czy zmiana, co się wpisuje i czy każą za to bulić?
    > + Numerek PKD się zmienił ale nie moja działalnośc...

    No i na to już zwracano uwagę w prasie, brak konceptu jak na
    razie. Siedzi sobie człowiek w jednym miejscu - a tu mu łup,
    zmieniają granice. Nieisttotne czy państwa, miasta, ulicę
    czy PDG :( - najczęściej to ON ma płacić :[

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2004-12-14 23:26:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Dec 2004, Maddy wrote:

    > + tester napisał(a):
    [...]
> [...]
    > +
    > + No to musisz dopasowac takie PKD żeby pokryly całą wpisaną działalność.

    No... nie da się.
    Chyba że umiesz ;) - co dać pod "eksport import" i jak wpisać PDK,
    jeśli wpis opisowy był po przekroju innym niż czyni to PDK, na
    przykład "sprzedaż i naprawa czegoś tam" ? :) (wiem, PKD nakazuje
    "naprawę tego co się produkuje lub sprzedaje" zaliczyć do "sprzedaży
    lub produkcji", ale sama idea problemu... patrz "...i eksport" :))
    Przecież skreślenie takiego "...i eksport" to już ZMIANA, a WPIS
    ma zawierać TYLKO to co w PKD... :)

    > + W regonie masz tylko działalnośc podstawową dla celów statystycznych.
    > + To chyba oczywiste że we wpisie będzie tych kodów więcej.

    Zakładając poprawność stanowiska "mojego" US, to na przykładzie
    72. można bez problemu wykoncypować że może być na odwrót :)
    - że ktoś ma w EDG tylko "72" zaś w GUS wymienione 2 lub 3
    podgrupy szczegółowe "bo reszty prawie nie wykonuję" :)
    (przypomnę iż kilkakroć wyrażałem stanowisko że wpis w GUS
    dot. działalności podstawowych powinien być AKTUALNY, i aczkolwiek
    dla typowej 1-osobowej DG wpływ na błąd określenia klasyfikacji
    dochodu narodowego jest pomijalnie mały... to jakaś kara tam
    zdaje się jest :]).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2004-12-15 01:33:25
    Od: tester <t...@t...tester>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
> [...]
    > zmieniają granice. Nieisttotne czy państwa, miasta, ulicę
    > czy PDG :( - najczęściej to ON ma płacić :[

    Dzięki za wszelkie porady ! "Panienka z okienka EDG" kazała pisac pełne 5
    znaczków, więc musiałem się nieco napisać...