  • 1. Data: 2011-05-16 09:39:26
    Temat: Jednoosobowa DG a zmiana adresu zameldowania.
    Od: Łukasz Widomski <"\\#/"@o2.pl>

    Witam,

    W najbliższym czasie zamierzam się przeprowadzić (to samo miasto tylko
    inny adres).
    Mam zarejestrowaną jednoosobową DG (KPiR, VAT, VAT-EU) na dotychczasowy
    adres zameldowania, w tym roku dojdzie obowiązkowo kasa fiskalna. Czy
    opłaca się przerejestrowywać działalność na nowy adres zameldowania i
    czy jest to konieczne.
    Rozważam takie warianty:
    1. Przeprowadzam się i nie zmieniam meldunku. Tam gdzie się da zmieniam
    tylko adres korespondencyjny (kontrahenci).
    2. Przeprowadzam się i zmieniam meldunek lecz działalność pozostawiam
    pod starym adresem. Tylko nie wiem czy tak można i jak będą wyglądały
    wszelkie deklaracje skarbowe, konta w banku, ZUS.

    Proszę o sugestie i podpowiedzi.
    Pozdrawiam,
    --
    Łukasz W.

  • 2. Data: 2011-05-16 12:46:12
    Temat: Re: Jednoosobowa DG a zmiana adresu zameldowania.
    Od: temp <n...@h...pl>

    Łukasz Widomski wrote:

> [...]
    > pod starym adresem. Tylko nie wiem czy tak można i jak będą wyglądały
    > wszelkie deklaracje skarbowe, konta w banku, ZUS.

    Najpierw rozgranicz pojęcie:
    adresu zameldowania = obowiązek meldunkowy
    i adresu zamieszkania = firma,podatki,księgi,itp.
    .. adres wykonywania = :)

  • 3. Data: 2011-05-17 17:12:24
    Od: piotrsaw <p...@a...torun.pl>

    W dniu 2011-05-16 11:39, Łukasz Widomski pisze:
> [...]
    > pod starym adresem. Tylko nie wiem czy tak można i jak będą wyglądały
    > wszelkie deklaracje skarbowe, konta w banku, ZUS.

    Urzędu Skarbowego nie interesuje, gdzie jesteś zameldowany. Podajesz
    adres, pod którym będziesz uchwytny. A jak nie będziesz, to Twój problem :-)
    Meldunek co innego, działalność co innego. Ja np. gdzie indziej jestem
    zameldowany, gdzie indziej mieszkam a gdzie indziej mam DG. I nie ma
    żadnego problemu. Dla US ważny jest tylko adres zamieszkania.

    Pozdrawiam

    Piotr (również p...@g...com)

  • 4. Data: 2011-05-17 18:10:39
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (17.05.2011 19:12), piotrsaw wrote:
> [...]
    > zameldowany, gdzie indziej mieszkam a gdzie indziej mam DG. I nie ma
    > żadnego problemu. Dla US ważny jest tylko adres zamieszkania.

    I niestety - tytuł prawny do lokalu.

    Poza tym, meldunek nie jest potrzebny w US, ale w EDG - owszem. Nie wiem
    czy to ma oparcie w przepisach czy to tylko było jakieś prawo
    powielaczowe, ale przez brak meldunku UM nie dał mi zaktualizować EDG, a
    co za tym idzie - nie mogłem zaktualizować danych w US.

    p. m.

  • 5. Data: 2011-05-17 19:29:09
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-05-17, o godz. 20:10:39
    mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

    > I niestety - tytuł prawny do lokalu.

    Już nie - `jedno okienko` uchyliło odpowiedni zapis w ustawie o NIP

    Tomek

  • 6. Data: 2011-05-18 10:00:40
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-05-17, mvoicem <m...@g...com> wrote:

    [...]

> [...]
    > powielaczowe, ale przez brak meldunku UM nie dał mi zaktualizować EDG, a
    > co za tym idzie - nie mogłem zaktualizować danych w US.

    IMHO prawo powielaczowe.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2011-05-18 18:15:00
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-05-18, o godz. 10:00:40
    Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > On 2011-05-17, mvoicem <m...@g...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > IMHO prawo powielaczowe.

    Tak na marginesie, odwołałem się od podobnej odmowy zmiany wpisu do
    SKO a tamci uchylili decyzję UM w cuglach jako rażąco naruszającą prawo.
    Następnie UM nie chciał wydać nowej decyzji więc poszło zażalenie na
    bezczynność, zobaczymy czy ktoś "beknie" z nowej ustawy od
    odpowiedzialności urzędasków.

    Tomek

  • 8. Data: 2011-05-18 22:19:05
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (18.05.2011 20:15), tomek wrote:

> [...]
    > Następnie UM nie chciał wydać nowej decyzji więc poszło zażalenie na
    > bezczynność, zobaczymy czy ktoś "beknie" z nowej ustawy od

    Dlatego wolałem się zameldować :). Swoją drogą, ile to już trwa?
    Rozumiem że sprawa jest w trakcie?

    p. m.

  • 9. Data: 2011-05-19 10:05:29
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-05-19, o godz. 00:19:05
    mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

    > Dlatego wolałem się zameldować :). Swoją drogą, ile to już trwa?

    Ja zwykle też nie kopałem się z koniem, ale tutaj stwierdziłem że
    trzeba się pobawić, zwłaszcza że to nie skarbówka.
    Taki trening przed ewentualnym cięższym starciem :)

    > Rozumiem że sprawa jest w trakcie?

    Trwa to kilka miesięcy, głównie dlatego że przez kawał czasu
    nie składałem zażaleń :)
    Np SKO - mimo że uchyliło decyzję UM "do gołej ziemi" - nie raczyło mi
    tej decyzji przysłać samo z siebie, dopiero wezwanie do usunięcia
    naruszenia prawa zadziałało i za kilka dni decyzję miałem.

    Jak widać nawet w błahej sprawie wpisu do EDG kodeksowe "jeden, max
    dwa miesiące" oraz "bez zbędnej zwłoki" to tylko frazesy dla naiwnych.

    Tomek

  • 10. Data: 2011-05-19 16:23:25
    Od: "Pa.pa5morf" <p...@P...zł>

    Órzytkownik "temp" napisał:
    > Najpierw rozgranicz pojęcie:
    > adresu zameldowania = obowiązek meldunkowy
    > i adresu zamieszkania = firma,podatki,księgi,itp.
    > .. adres wykonywania = :)

    nie ma czegoś takiego jak "adres zamieszkania", istnieje co najwyżej
    "miejsce zamieszkania"!:O)
    a skoro gość zmienia jedynie adres a nie miejsce to "miejsce zamieszkania"
    pozostaje to samo!:O)