  • 1. Data: 2003-03-04 13:18:58
    Temat: Jedyny samochod - nie wolno do EŚT?
    Od: "Latet" <n...@p...onet.pl>

    Witam,

    1-os DG, KPiR, VAT.
    Samochod osobowy, kupiony prywanie - wpisany do EŚT, amortyzowany.

    Slyszalem, czytalem ze jesli jest to jedyny posoadany samochód,
    do urzad skarbowy moze zakwestionować wpisanie go do EST,
    twierdząc (i słusznie), ze na pewno sluzy on tez do celów poza firmowych.
    Czy to prawda (czy praktyka kontroli to potwierdza)?

    Mam jednak drugi prywatny samochod, wiec spokojnie wpialem pierwszy do EST.

    A pytanie mam takie - co jesli ukradna mi ten drugi, ten nie-firmowy
    samochod?
    Czy powinienem wtedy wycofać pierwszy z EST - zakladajac, ze chce byc
    super zgodny z prawem? Czy w ogole takie wycofanie jest mozliwe?

    Dzieki!

    Latet