  • 1. Data: 2002-02-18 12:25:35
    Temat: Jeszcze raz prosze o pomoc
    Od: "Baffon" <c...@p...fm>

    Chcialbym poradzic sie wszystkich ktorzy cokolwiek wiedza i chcieliby mi
    w tej sprawie pomoc. Moze wygloda to na kazus przepisany z ksiazki jak
    zwykle bardzo zagmatwany ale do rzeczy. Znajome malzenstwo prowadzilo
    dzialalnosc jako spolka cywilna majac tzw wspolnote majatkowa.
    Majac duze problemy ze sciaganiem swoich naleznosci od dluznikow zaprzestali
    placenia Vat-u (ok 25 000 zaleglosci)
    skladek ZUS (ok 50 000) i jakby tego bylo malo US w kontroli w 2000 roku
    doszukal sie kilku "lewych faktur" lecz niewydal na podatawie tego jeszcze
    zadnej decyzji. Owe malzenstwo aly nietracic plynnosci na splate biezacych
    zobowiazan sprzedalo 2 samochody , niestety kwota niestarczyla na
    zaspokojenie US i ZUS. Malzenstwo aby zapewnic sobie jakokolwiek byt podjelo
    decyzje o darowaniu domu wartosci 200 000 (byc moze duzo wiekszej ale US w
    ciegu 5 miesiecy niewystapil o doplate jakby sankcjonujac jego wartosc) na
    dozywocie jedynemu synowi , w momencie gdy podpisywali akt notarialny na
    hipotece nieruchomosci byl wpisany kredyt bankowy w wysokosci 100 000 oraz
    komornik na wniosek wierzyciela (spolki z.o.o.) na kwote ok 70 000. Czyli
    mowiac prostym jezykiem syn dostal w zamian za dozywocie rodzicow zadluzony
    po uszy dom ktorego realna wartosc wynosila ok 30 000. Chcialbym dowiedziec
    sie od was szanowni grupowisze jak teraz wyglada sytuacja owego syna i jego
    odpowiedzialnosci podatkowej jako osoby trzeciej oraz ktory z artykolow
    ordynacji podatkowej ma tu zastosowanie , co zrobi w tym wypadku ZUS???
    Jakon bedzie egzekwowal w takiej sytuacji swoje naleznosci i czy wogole
    bedzie egzekwowal??? Chcialbym pomoc tym ludziom bowiem nic niezawinili a
    sytucaja w jakiej sie znalezli jest wynikiem praktycznie zerowej sprawnosci
    wymiaru sprawiedliwosci ktory defakto uniemozliwil im sciagniecie wlasnych
    naleznosci. Niepotrafie sie sprawnie poruszac w przepisach ordynacji
    podatkowej ale dla ulatwienia dodam ze moze chodzic o ktorys z artykolow od
    107 do 113 wlacznie. Bede bardzo wdzieczny za pomoc z gory dziekuje.

    Dodam jeszcze ze na rodzicach jego ciazyl obowiazek alimentacyjny jednak
    niewiem czy wyklucza to odpowiedzialnosc bowiem art.112 ordynacji mowi
    wlasnie o sprzedazy srodkow trwalych i zorganizowanej czesci
    przedsiebiorstwa , domu niebylo w tymze wykazie ani w zadnej innej
    ewidencji.
    Baffon

  • 2. Data: 2002-02-18 13:36:15
    Temat: Re: Jeszcze raz prosze o pomoc
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 18 Feb 2002, Baffon wrote:

    > odpowiedzialnosci podatkowej jako osoby trzeciej oraz ktory z artykolow
    > ordynacji podatkowej ma tu zastosowanie , co zrobi w tym wypadku ZUS???

    Nie orientuję się w podatkach, ale zauważ że wierzyciele mogą żądać
    uznania umowy dożywocia za bezskuteczną, ponieważ małżonkowie działali z
    ich pokrzywdzeniem (dodatkowo ciąży na nich domniemanie pokrzywdzenia, bo
    rozporządzenie było i nieodpłatne, i na rzecz osoby najbliższej).

> [...]
    > wymiaru sprawiedliwosci ktory defakto uniemozliwil im sciagniecie wlasnych
    > naleznosci. Niepotrafie sie sprawnie poruszac w przepisach ordynacji

    To niech złożą wniosek o postępowanie układowe z wierzycielami (spółka
    cywilna to też przedsiębiorca - a właściwie jej wspólnicy).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 3. Data: 2002-02-18 13:56:27
    Od: "Baffon" <c...@p...fm>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    st...

> [...]
    > ich pokrzywdzeniem (dodatkowo ciąży na nich domniemanie pokrzywdzenia, bo
    > rozporządzenie było i nieodpłatne, i na rzecz osoby najbliższej).

    W tym miejscu niezgadzam sie z toba bowiem umowa dozywocia jest umowa
    odplatna , jednak do niej maja zastosowania ogolne zasady skargi
    paluanskiej.
    Zastanawiam mnie tylko jedno bowiem ow syn dostal dom o realnej wartosci 30
    000 wiec moim zdaniem (moge sie mylic) wierzyciele moga dochodzic swich praw
    w stopniu ograniczonym do realnej korzysci ktora odniosl.
    dzieki za pomoc