  • 1. Data: 2003-12-16 23:08:44
    Temat: KM i klasyfikacja ST
    Od: "zetka" <z...@p...onet.pl>

    Hej!

    Chciałbym poruszyć gnębiący mnie problem:

    Firma w której pracuję i zarządzam majątkiem posiada duuuuużo komputerów.
    Swiadczymy usługi dzierżawy sprzętu komputerowego dla firm trzecich (kwoli
    informacji).

    Przypadek I:
    kupuję nową/y (drukarkę/monitor) dla klienta za np. 500 PLN (będę mu
    dzierżawił) i chciałbym ją uznać jako ŚT. Prawo mówi, że drukarka nie może
    być samoistnym ŚT ( sieciowe byłbym skłonny uznać jako samodzielne :) ).
    Co mogę zrobić??
    a)Przypisać do komputera który użytkuje klient nie chcę( bo była by to
    inwestycja w obcy środek trwały ....).
    b)zostaje mi przyporządkowanie do komputera który jest moją własnością a
    stoi w innej lokalizacji, czyli to będzie niezgodne z prawdą.

    Moja szefowa jest za rozwiązaniem przyjmowania jako samodzielny ŚT ze
    względu na specyfikę działalności.

    Proszę jeszcze o wskazanie miejsca ( przez Google nie znalazłem:( ) dyskusji
    na temat numerów inwentarzowych - czyli oznaczenia ŚT w Książce Majątkowej.
    Gdzieś rzuciło mi się o numerze seryjnym jako numer inwentarzowy.(b. ciekawa
    koncepcja). Czy są jakieś wytyczne dotyczące praowadzenia takiej numeracji ?
    U nas przyjęło się że komputer i monitor - jako zestaw ma ten sam numer
    inwentarzowy - ale nie jest to dobre w przypadku inwentaryzacji np. kodami
    kreskowymi.... system inwentaryzacyjny nie będzie w stanie rozróżnić co jest
    czym ....

    dobra, więcej nie piszę bo nikt nie zechce przeczytać takiego postu :)

    z pozdrufkami JW24

  • 2. Data: 2003-12-20 12:06:15
    Temat: Re: KM i klasyfikacja ST
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Dec 2003, zetka wrote:
    [...]
    >+ kupuję nową/y (drukarkę/monitor) dla klienta za np. 500 PLN (będę mu
    >+ dzierżawił) i chciałbym ją uznać jako ŚT. Prawo mówi, że drukarka nie może
    >+ być samoistnym ŚT

    AFAIK prawo nie mówi "wprost"[1] i jest to powszechna (niestety) oraz
    sprzeczna z logika postawa US i NSA: uznających przyczepę za samodzielny
    ŚT, a drukarki - nie.
    [1] wiem że tu można się czepiać :) - jeśli w klasyfikacji istnieje
    osobna pozycja "przyczepy" zaś nie ma pozycji "drukarki" (a jedynie
    "zestawy komputerowe") to można się (niestety) próbować upierać
    że drukarka nie jest żadnym "innym urządzeniem" :]

    >+ ( sieciowe byłbym skłonny uznać jako samodzielne :) ).

    O ile mi się dobrze wydaje - ostatnio interpretacje jednolicie
    złagodniały, i jeśli są co najmniej dwa komputery do których można
    podłączyć jedną drukarkę to toleruje się uznanie drukarki za ŚT.
    Czy próbowałeś przejrzeć pod tym kątem interpretacje wystawiane
    na stronach IS ?

    >+ Co mogę zrobić??
    [...]
    >+ b)zostaje mi przyporządkowanie do komputera który jest moją własnością a
    >+ stoi w innej lokalizacji, czyli to będzie niezgodne z prawdą.

    IMO wręcz przeciwnie: skoro masz dużo komputerów, to:

    >+ Moja szefowa jest za rozwiązaniem przyjmowania jako samodzielny ŚT ze
    >+ względu na specyfikę działalności.

    ...stanowisko twojej księgowej wygląda na uzasadnione *nie tylko*
    ze względu na specyfikę ! :)
    Ale może warto dyskusję odświeżyć: dawno nie było o drukarkach ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)