  • 1. Data: 2007-11-22 14:17:33
    Temat: KPiR
    Od: "arkady" <a...@w...poczta.onet.pl>

    Czy KPiR wystepuje tylko u osob fizycznych?
    Osoby prawne prowadza tylko ksiegi hanflowe?

  • 2. Data: 2007-11-22 14:53:14
    Temat: Re: KPiR
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 22 Nov 2007 15:17:33 +0100, arkady napisał(a):

    > Czy KPiR wystepuje tylko u osob fizycznych?

    Także w spółkach jawnych i cywilnych

  • 3. Data: 2007-11-22 16:00:38
    Od: artur <a...@o...fuw.edu.pl>

    On 22 Lis, 15:17, "arkady" <a...@w...poczta.onet.pl> wrote:
    > Czy KPiR wystepuje tylko u osob fizycznych?
    > Osoby prawne prowadza tylko ksiegi hanflowe?

    Ksiegi handlowe prowadza
    1. osoby prawne
    2. nie majace osobowosci prawnej panstwowe jednostki organizacyjne
    3. panstwowe jednostki budzetowe, gminy i ich jednostki organizacyjne
    "i tym podobne"
    4. spolki komandytowe i jawne
    5. spolki cywilne po przekroczeniu 400 000 euro przychodu w roku
    podatkowym
    6. osoby fizyczne po przekroczeniu 800 000 euro przychodu w r.p.
    7. osoby fizyczne i spolki cywilne ktore dobrowolnie wybraly ksiegi
    handlowe

    Zrodlo: ustawa o rachunkowosci

  • 4. Data: 2007-11-24 10:22:13
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 22 Nov 2007 08:00:38 -0800 (PST), artur napisał(a):

> [...]
    > 6. osoby fizyczne po przekroczeniu 800 000 euro przychodu w r.p.
    > 7. osoby fizyczne i spolki cywilne ktore dobrowolnie wybraly ksiegi

    ????
    A z którego roku posiadasz ten akt? ;>

    art. 2.1.
    Przepisy ustawy o rachunkowości [...] stosuje się do mających siedzibę lub
    miejsce sprawowania zarządu na terytorium RZP:
    1) spółek handlowych (osobowych i kapitałowych) oraz spółek cywilnych z
    zastrzeżeniem *pkt 2* (ważne!) a także innych osób prawnych z wyjątkiem
    Skarbu Państwa i Narodowego Banku Polskiego,
    2) osób fizycznych, spółek cywilnych osób fizycznych, spółek jawnych osób
    fizycznych oraz spółek partenrskich, jeżeli ich przychody netto ze
    sprzedaży towarów, produktów i operacji finansowych za poprzedni rok
    obrotowy wyniosły co najmniej rónowartość w walucie polskie 800 000 euro,

    itd. [zainteresowanych odsyłam do ustawy] ;)

    Wiesz, obroty 400 000 euro to były bodajże w 2002 roku. Gdyby został ten
    przepis, sądzę, że duża część podatników musiałaby prowadzić KH.

    http://www.msp.money.pl/akty_prawne/ustawa_o_rachunk
    owosci/

    :)

    --