  • 1. Data: 2007-11-22 07:02:54
    Temat: dotacja "de minimis" a zapisy w ksiedze przychodu - rozchodu
    Od: "opek" <o...@e...comp.pl>

    Witam grupowiczow, staram sie rozwiazac kwestie zapisow w ksiedze z dotacji
    de minimis. Dzialalnosc KPiR podatek liniowy zwolnienie z VAT.

    Na rozpoczecie dzialalnosci gospodarczej otrzymalem dotacje w wysokosci
    ~4,9ys zl na pokrycie 80% wydatkow za komputer i biurko.

    Remanent poczatkowy wpisalem w ksiedze 0zl.
    Otrzymalem dotacje i chyba z tego co czytam mam jej nie wpisywac do ksiegi
    bo jest zwolniona z podatku, czy mam moze ja wpisac w uwagach?
    Zakupilem biurko za ~1000zl oraz komputer za ~5000zl.
    Czy wpisuje teraz w ksiedze biurko 200zl i komputer 1000zl (bo po tyle mam
    wkladu wlasnego)
    Czy jesli takie kwoty wpisuje do ksiegi to ten komputer, ktory kosztowal
    mnie osobiscie 1000zl mam amortyzowac czy potraktowac jako nie przekroczenie
    limitu na srodek trwaly i wpisac jednorazowo do kosztow?

    Czy mozna prosic o jakies proste wytlumaczenie, bo jakos nie moge polapac
    sie w przepisach a na starcie nie stac mnie na ksiegowa.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-11-22 23:30:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Nov 2007, opek wrote:

> [...]
    > Otrzymalem dotacje i chyba z tego co czytam mam jej nie wpisywac do ksiegi
    > bo jest zwolniona z podatku, czy mam moze ja wpisac w uwagach?

    FYI: opisy dotyczące rozliczania dotacji były kilka razy na grupie,
    tu jest archiwum:
    http://groups.google.com/advanced_search?q=group%3A*
    .podatki&num=100
    ...a ja się nie wtykam, żeby znowu czegoś nie przekręcić :)

    > Zakupilem biurko za ~1000zl oraz komputer za ~5000zl.
    > Czy wpisuje teraz w ksiedze biurko 200zl i komputer 1000zl (bo po tyle mam
    > wkladu wlasnego)

    Nie widzę możliwości.

    > Czy jesli takie kwoty wpisuje do ksiegi to ten komputer, ktory kosztowal
    > mnie osobiscie 1000zl mam amortyzowac

    Ja bym tak zrobił :)

    > czy potraktowac jako nie przekroczenie
    > limitu na srodek trwaly i wpisac jednorazowo do kosztow?

    W takim przypadku narażasz się na pytanie o podstawę prawną :)
    Na początek niegrożnie, czyli w imieniu (przynajmniej części grupowiczów)
    ja to zrobię, ale rozważ, co będzie jak spyta np. kontroler z UKS (to
    taka instytucja, co podobnoż "trzepie" znaczenie dokładniej niż typowa
    kontrola ze skarbówki).

    > Czy mozna prosic o jakies proste wytlumaczenie,

    Już tłumaczę - definicja kosztu jest tu:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    ...przeczytaj.
    Z naciskiem na "poniesione w celu".
    Nie "poniesione i zużyte w celu", tylko PONIESIONE W CELU.
    Z góry, z założenia, *poniesione* w *tym* celu.
    I wyjaśnij, jaki przepis uprawnia zakwalifikowanie w koszty DG wydatku
    poniesionego w celach osobistych, następnie *przeznaczonego* na
    cele DG :)
    IMO - nie ma. Ja bym na to nie wpadł, ale na początku tysiąclecia
    pisywała tu osoba z nickiem "Orka" i parę takich drobiazgów się
    dowiedziałem :)

    No ale jest parę wyjątków - m.in. właśnie przy sprzedaży:
    - rzeczy sprzedawanych "osobiscie" (tak zupełnie poza DG), kiedy to
    wydatki poniesione na ich nabycie i ulepszenie (MIMO że to NIE
    było "w celu sprzedaży"!) mogą być kosztem sprzedaży
    - rzeczy zaliczonych przez podatnika do DG, bo tam są tylko wymogi
    "własności" oraz "użycia w celu"
    :)

    > bo jakos nie moge polapac

    "Normalka", niestety :( (patrz sąsiednie posty - "Polska na 125 miejscu")

    > sie w przepisach a na starcie nie stac mnie na ksiegowa.

    Nie licz że się użalimy ;)
    Tu objaśniam co polecam "standardowo":
    http://groups.google.com/groups?as_q=post%C3%B3w&num
    =100&as_oq=2000+3000&as_ugroup=*.podatki&as_uauthors
    =gotfryd
    Masz lekturę "świąteczną" przed sobą!
    :)

    pzdr, Gotfryd