  • 1. Data: 2006-03-20 17:32:27
    Temat: KPiR a wydatki w stylu okulary
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    Witam,

    mam firmę informatyczną, musze isc do okulisty, dostane okulary zapewne,
    czy wydatek ten (oprawki + szkła) mogę zaliczyć do KPiR? (ale nie
    fundusz reprezentacyjny)
    a jak ma się sprawa z ubraniem roboczym (np. spodnie jakis.. czesto
    sprawdzam rozne instalacje telekomunikacyjne w studniach
    telekomunikacyjnch, na dachach, w piwnicach) czy moge kupic sobie
    spodnie, budy i wrzucić to w KUP?

    --
    pozdros
    icek

  • 2. Data: 2006-03-20 17:51:33
    Temat: Re: KPiR a wydatki w stylu okulary
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    icek napisał(a):
> [...]
    > sprawdzam rozne instalacje telekomunikacyjne w studniach
    > telekomunikacyjnch, na dachach, w piwnicach) czy moge kupic sobie

    te okulary musiałbyś używać tylko i wyłącznie do pracy a w sumie jak
    kupisz okulary pracownikowi to spoko, ale jak ty jako właściciel firmy
    sobie kupisz, to nie odliczysz tego
    ubranie robocze musi być specjalnie oznaczone (np logo firmy), nie można
    sobie np. kupić garnituru jako ubranie robocze. Możesz sobie kupić
    kombinezon roboczy co do którego będzie podejrzenie, że nie będziesz go
    używał do celów osobistych

  • 3. Data: 2006-03-20 23:42:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Mar 2006, icek wrote:

> [...]
    > wydatek ten (oprawki + szkła) mogę zaliczyć do KPiR? (ale nie fundusz

    Potraktuj to tak jakby laskę albo sztuczną szczękę ci lekarz przepisał.
    Wnioski ?? ;)
    I nie na mnie krzycz :)

> [...]
    > dachach, w piwnicach) czy moge kupic sobie spodnie, budy i wrzucić to w KUP?

    IMO jak "robocze" to ja bym wrzucał. Byleby się nie kwalifikowały jako
    "nadające się do użytku osobistego", bo to grozi sporem :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2006-03-21 09:36:50
    Od: towarzysz Vader <c...@d...com>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Potraktuj to tak jakby laskę albo sztuczną szczękę ci lekarz przepisał.
    > Wnioski ?? ;)

    A jeśli okulary są "do pracy z komputerem" a człek świadczy usługi
    jako programista?

    --
    towarzysz Vader - http://www.rzeszow.net/
    Przepis na e-mail: 1 tow_vader, 1 małpa, 1 rzeszow, 1 kropka, 1 net

  • 5. Data: 2006-03-21 10:29:25
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    towarzysz Vader wrote:

    > A jeśli okulary są "do pracy z komputerem" a człek świadczy usługi
    > jako programista?

    Jakbym miał co najmniej dwa papierki z podpisami i pieczątkami ;) (od
    okulisty i optyka) to bym zaryzykował.