  • 1. Data: 2003-11-01 11:36:02
    Temat: KPiR, biuro rachunkowe a ewidencja sprzedaży
    Od: <s...@U...pl>

    Witam Wszystkich

    Może mi ktoś coś poradzi, bo zaczynam głupieć.

    Prowadzę działalność gospodarczą (książka przychodów i rozchodów).
    Księgowość prowadzi mi biuro rachunkowe i tam też trafia cała dokumentacja.
    Cała moja sprzedaż jest dokumentowana fakturami.

    Ktoś mnie ostatnio nastraszył, że powinienem w miejscu wykonywania
    działalności prowadzić ewidencję sprzedaży. Przeczytałem sobie regulujące tę
    kwestię rozporządzenie ministra finansów (par.8,ust.2), ale to zamiast
    zmniejszyć moje wątpliwości tylko je pogłębiło.

    Bo tak: z rozporządzenia wynika chyba, że ewidencja sprzedaży powinna
    obejmować tylko _przychody_ nieudokumentowane fakturami. Ja nie mam
    _sprzedaży_ nie udokumentowanej fakturami, ale mam przychody, w postaci
    odsetek z rachunku bankowego, które nie pochodzą ze sprzedaży, ale przecież
    są _przychodami_ nie udokumentowanymi fakturą (tylko wyciągiem z konta).

    Czy ktoś może wie, jak to zinterpretować bo mnie to się wydaje trochę bez
    sensu? Czy powinienem prowadzić ewidencję sprzedaży ze względu na te
    odsetki? Jeśli nie muszę, to na jakiej podstawie prawnej, po z treści
    rozporządzenia wynika, że ewidencjonowane powinny być wszystkie przychody
    nie udokumentowane fakturami.

    Pozdrawiam,

    Piotr

  • 2. Data: 2003-11-01 12:28:03
    Temat: Re: KPiR, biuro rachunkowe a ewidencja sprzedaży
    Od: Andrzej<a...@p...pl>

    Ewidencja sprzedaży tzw.bezrachunkowa dotyczy tylko i wyłącznie
    sprzedaży w miejscu wykonywania działalności dla osób prywatnych,dla
    których to osób nie wystawiasz faktur i jeżeli nie posiadasz do tej pory
    kasy fiskalnej z racji np.małych obrotów.Jednym słowem dotyczy
    wpisywania codziennych tzw.utargów bezrachunkowych.
    Natomiast przychody z tytułu np.odsetek bankowych są to
    tzw.pozostałe przychody nie związane bezpośrednio z profilem Twojej
    działalności,wpisujesz je w KPiR w rubr.8,sumujesz z innymi
    przychodami w rubr.9 a wpisujesz je na podstawie wyciągu
    bankowego,który także jest dokumentem ksiegowym.

    -> http://usenet.pomocprawna.info