  • 1. Data: 2012-10-11 13:44:57
    Temat: KRUS A ZUS
    Od: s...@g...com

    Podobno ZUS to nie podatek ale nie ma innej grupy.
    A przechodząc do szczegółów :

    Jakiś czas temu odziedziczyłem po dziadkach kawałek ziemi, (powierzchnia powyżej 3 ha
    i to przed ślubem).
    Przez ostatnie pięć lat pracowałem na umowę o pracę.
    W tym momencie nie mam pracy.
    Poszedłem do Urzędu Pracy a tam usłyszałem że ponieważ mam > 3ha to muszę sie
    ubezpieczyć w KRUS-ie.
    Gdy poszedłem do KRUS-u na moje pytanie co się stanie jak zacznę znowu pracować.
    Pani odpowiedziała że znowu wrócę pod skrzydła ZUS-u.
    Najbardziej wkurza mnie to że płacąc wszystko zgodnie z prawem przez ostatnie kilka
    lat nic z tego nie mam. A w tym momencie muszę opłacać jeszcze składkę z własnej
    kieszeni na KRUS.

    Żeby było jeszcze ciekawiej:
    W tym momencie moja żona ma możliwość przejścia na kontrakt managerski.

    Pytanie:
    Czy da się to sensownie poukładać (zoptymalizować finansowo)?
    Jeśli tak proszę o kontakt na priv-a. Ewentualnie kto mi może takiej informacji
    udzielić.
    Nie oczekuje że będzie to za darmo.