    From: cef <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: KSEF demo jakie opinie?
    Date: Wed, 17 Jan 2024 10:55:28 +0100

    W dniu 2024-01-17 o 07:26, Krzysztof 'kw1618' pisze:

    > Moje wrażenie jest takie, że bardzo dużo jest tam różnych rubryk. Jako
    > wystawiający sporadycznie jakąś fakturę, nie miałem pojęcia, że jest
    > tyle opcji, ale domyślam się, że to wszystko było, i są podatnicy,
    > którzy korzystają z tego co tam jest do zaznaczania.
    > I jeszcze jedno, najprostsza faktura, gdzie firma firmie sprzedaje towar
    > lub usługę, jest tak nazwana, że trzeba długo się domyślać, czy to jest
    > ta opcja, czy jednak ta druga czy piąta.

    Od wielu lat formę moich faktur wymuszają a to urzędy celne
    a to wymagania do jpk i zawsze robiłem tak, żeby dokument dla odbiorcy
    zawierał te dane, których on oczekuje i był dla niego czytelny.
    Jednak ze względu na te cudactwa w naszych systemach podatkowych
    format mojej faktury wymaga załaczników, bo nie będę klepał 300 pozycji
    do systemu. Ja wlazłem tam, rozejrzałem się i stwierdziłem, że obłsuże Ksef
    przez program księgowy tak jak obsługuję jpk
    (a klientowi wyślę i tak fakturę mailem - bo mam głównie zagranicznych
    odbiorców)
    Obawiam się, że cała ta platforma zawiesi się już w obliczu użycia
    podpisu elektronicznego. A winę za zamieszanie (burdel organizacyjny,
    byc może kary dla podatników, wzrost cen obsługi księgowej dla
    przedsiębiorców) i tak poniesie Tusk...