  • 1. Data: 2004-03-25 00:36:15
    Temat: KUP 50%
    Od: "Kenny" <n...@n...no>

    Witam

    Zamierzam podpisac umowe o dzielo, z przekazaniem majatkowych
    praw autorskich. Problem w tym ze umowa bedzie opierala na
    1) Uzupelnienie funkcjonalnosci istniejacego oprogramowania
    (dostarczonego przez pracodawce)
    2) Stworzenie (innego) nowego programu.

    (BTW czy umowa o dzielo jest na pewno odpowiednia umowa ?)

    Z tego co wyczytałem w sieci to zeby moc odliczyc 50% KUP program
    musi byc w 100% moim dzielem - co chyba kłuci sie z punktem pierwszym ?.
    Czy w takim razie musze zawrzec 2 umowy, czy moge w tej jednej
    jakos zaznaczyć kwoty za 1 i 2 i odliczyc KUP50% od 2 a
    20%KUP od 1?

    Jeszcze jedno pytanie. Czy zaliczke na podatek placi sie od
    całej kwoty czy od Kwoty - KUP ?

  • 2. Data: 2004-03-25 23:41:49
    Temat: http://webapp01.ey.com.pl
    Od: m...@t...pl (tlen)

    To dla tych co ciągle o to pytają :):)

    http://webapp01.ey.com.pl/eyp/web/newsletters.nsf/ht
    ml/03F9BEC55585FC3BC1256
    E62003CEBED

    Michał

  • 3. Data: 2004-03-26 14:06:55
    Temat: Re: http://webapp01.ey.com.pl
    Od: "Kenny" <n...@n...no>

    Użytkownik "tlen" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

    > To dla tych co ciągle o to pytają :):)

    http://webapp01.ey.com.pl/eyp/web/newsletters.nsf/ht
    ml/03F9BEC55585FC3BC1256
    > E62003CEBED
    >
    > Michał

    dzieki ale na konkretnej stronie ktora podales nic intersujacego nie
    znalazlem,
    chyba że chodziło o cały serwis :-/ , ale tam nawet nie wiem gdzie szukac.
    Szukalem w archiwum tej grupy na google, ale prawo zmienia sie szybko i
    w sumie nie znalazlem odpowiedzi na moje konretne pytanie (a jednie
    podobne).
    Jesli ktos z grupowiczow dobrze zna temat, to prosze o poswiecenie minuty
    czasu
    i odpowiedz

    dzieki

  • 4. Data: 2004-03-27 00:57:38
    Temat: Re: KUP 50%
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Mar 2004, Kenny wrote:
    [...]
    >+ Z tego co wyczytałem w sieci to zeby moc odliczyc 50% KUP program
    >+ musi byc w 100% moim dzielem

    A możesz wskazać gdzie tak wyczytałeś ??
    Bo w myśl takiego rozumowania 50% KUP nie przysługiwałoby na
    tłumaczenia ani inne opracowania utworu (hm... ciekawe co
    w takim układzie "opracowanie" robiłoby w ustawie o prawach
    autorskich :)).
    I program to jest wtedy co - razem z bibliotekami języka
    czy bez ? No chyba nie chcesz powiedzieć że jak w programie
    napisanym w C uzyłeś dajmy na to printf, to czy jest on *wyłącznie*
    twoim dziełem ? I dalej drążąc, to czy definicja języka też
    musi być twoja ? ;) (gdzieś widziałem kompilator kompilatorów
    składni - nazwa była akronimem, YACC czy jakoś tak: "yet another..."
    tak że zdefiniowanie własnej składni nie jest problemem ;))

    >+ - co chyba kłuci sie z punktem pierwszym ?.

    Mi się koncept kłóci :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2004-03-27 02:04:16
    Od: "Kenny" <n...@n...no>

    > A możesz wskazać gdzie tak wyczytałeś ??

    W archiwum google grup dyskusyjnych, mozliwe ze cos
    pokrecilem.

> [...]
    > napisanym w C uzyłeś dajmy na to printf, to czy jest on *wyłącznie*
    > twoim dziełem ? I dalej drążąc, to czy definicja języka też

    dobre ;) , ja to widze tak ze program jest napisany w jakims jezyku
    z uzyciem jakichs bibliotak.
    I ten program (powiedzmy ze przesyla dokumenty) trzeba zmodyfikowac,
    dodajac do niego funkcje np. dodawania obrazkow do dokumentow. Takiej
    modyfikacji nie mozna uznac za program kozystajacy z bibiotek... wiec
    sytuacja
    jest inna.

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2004-03-27 09:45:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Mar 2004, Kenny wrote:
    [...]
> [...]
    >+ z uzyciem jakichs bibliotak.
    >+ I ten program (powiedzmy ze przesyla dokumenty) trzeba zmodyfikowac,

    OK.
    I ja akcentuję taki drobiazg (z ustawy "o prawie autorskim"):
    +++
    Art. 2. 1. Opracowanie cudzego utworu, w szczególności tłumaczenie,
    przeróbka, adaptacja, jest przedmiotem prawa autorskiego bez uszczerbku
    dla prawa do utworu pierwotnego.
    ---

    >+ dodajac do niego funkcje np. dodawania obrazkow do dokumentow. Takiej
    >+ modyfikacji nie mozna uznac za program kozystajacy z bibiotek... wiec
    >+ sytuacja jest inna.

    IMO taka sama :)
    Można napisać bibliotekę i ją odpłatnie sprzedawać, korzystając
    z ochrony ustawy "o prawach" oraz uznania iż to jest dochód "z praw
    majątkowych".
    A w myśl powołanego wyżej przepisu każda modyfikacja kodu wnosząca
    "właściwość autorską" (a piszesz o nowej funkcjonalności) jest tak
    samo 'czynnością autorską', i fakt że jest to element *czyjegoś*
    programu nie zmiena tego faktu. Istotne jest żeby nie była to
    czynność techniczna, taka jak instalacja czy strojenie tylko *twoje*
    "utrwalenie utworu" :) do którego z mocy przepisu masz prawa majątkowe.

    Od zawsze protestuję przeciwko pomysłom żądającym "100% praw"
    jako wyznacznika "dochodu z praw majątkowych" (to owe 50% KUP :)).
    KAŻDE prawo majątkowe - w tym ograniczone (np. licencja na uzycie
    w określonym czasie) KAŻDEGO elementu opisanego w ustawie "o prawach.."
    - w tym opracowania - IMO jest tym co ustawodawca opisał jako "dochód
    z praw" !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2004-03-27 12:06:35
    Od: "Kenny" <n...@n...no>