  • 11. Data: 2006-10-17 11:55:12
    Temat: Re: KUP towary handlowe od firmy,której nie ma!
    Od: "\\n" <...@...xy>

    Dnia 10/17/2006 1:46 PM, Użytkownik Aretkka napisał:

    > a jeśli się okaże ,że te faktury nie są ujęte u sprzedawcy w

    > Sprzedający nie ma obowiązku "meldować" kupujacemu, co zrobi z kopią faktury.
    > Natomiast my musimy umieć uzasadnić, że dany zakup jest kosztem uzyskania
    > przychodu. Natomiast, gdy chodzi o vat, to wiem, że przed majem 2004r. kupujacy
    > żądał wpisania na fakturze l.p. w rejestrze vat sprzedawcy.

    Ten haniebny o odpowiedzialności kupującego za kombinacje sprzedawcy
    został zniesiony (mówię o VAT).

  • 12. Data: 2006-10-17 12:08:06
    Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl>

    > Ten haniebny o odpowiedzialności kupującego za kombinacje sprzedawcy
    > został zniesiony (mówię o VAT).
    >
    > --
    Też obiło mnie się o uszy, ale nie miałam pewności. Kiedy to nastapiło? Czy nie
    w momencie wejścia do UE?Pozdrawiam Areta

  • 13. Data: 2006-10-17 12:32:31
    Od: "\\n" <...@...xy>

    Dnia 10/17/2006 2:08 PM, Użytkownik Aretkka napisał:

    > Też obiło mnie się o uszy, ale nie miałam pewności. Kiedy to nastapiło? Czy nie
    > w momencie wejścia do UE?Pozdrawiam Areta

    Ciutke wcześniej.

  • 14. Data: 2006-10-17 14:14:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Oct 2006, \n wrote:

> [...]
    [...]
    > Ten haniebny o odpowiedzialności kupującego za kombinacje sprzedawcy został
    > zniesiony (mówię o VAT).

    Ale przy braku podpisanych dokumentów można rozważyć co najmniej
    tworetycznie taki przypadek: towar "lewy" (nie był wpisany u sprzedawcy
    na magazynie, więc nie brakuje), wydany wraz z niepodpisaną f-rą za
    gotówkę bez dowodu wpłaty.
    Sprzedawca wypiera się faktu że wystawił fakturę.
    "Ja?? niemożliwe!!"

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2006-10-17 15:54:25
    Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > gotówkę bez dowodu wpłaty.
    >  Sprzedawca wypiera się faktu że wystawił fakturę.

    Teoretycznie opisana przez Ciebie sytuacja jak najbardziej może się zdarzyć. Ale
    zazwyczaj każdy ma stałych kontrahentów. "Budowy" faktur są różniste, bez
    czytania treści, już z daleka można poznać , jaka firma wystawiła daną fakturę.
    Firmy z dużymi obrotami, zazwyczaj zatrudniają pracowników, własciciele sami nie
    wystawiają faktur. Wydaje mi sie, ze nie jest prosto wyprzeć się, że się nie
    sprzedało towaru.Pozdrawiam Areta

  • 16. Data: 2006-10-17 20:18:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Oct 2006, Aretkka wrote:

    > Firmy z dużymi obrotami, zazwyczaj zatrudniają pracowników,

    W zupełności się zgadza :)
    Ale kupujący nie zawsze ma jasność u kogo kupuje - szczególnie jak
    szukając "lepszych cen" szuka tańszych dostawców przy małych
    obrotach.
    Progi do rabatów cenowych u "dużych" są na tyle wysokie, że mały
    przedsiębiorca nie ma po co podchodzić - taniej wyjdzie jak kupi
    w hipermarkecie ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2006-10-18 06:06:30
    Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl>

    >  Ale kupujący nie zawsze ma jasność u kogo kupuje - szczególnie jak
    > szukając "lepszych cen" szuka tańszych dostawców przy małych
    > obrotach.
    Fakt, z mojego podwórka, to się sprawdza, zwłaszcza z częściami zamiennymi do
    samochodów. Kupowane przez internet, stanowią 25%-30% wartości tego co oferują
    lokalne firmy.

    >  Progi do rabatów cenowych u  "dużych" są na tyle wysokie, że mały
    > przedsiębiorca nie ma po co podchodzić - taniej wyjdzie jak kupi
    > w hipermarkecie ;)

    Przynajmniej ma 100% pewności, że nabył legalnie.:-))
    > pzdr, Gotfryd
    Pozdrawiam Areta