  • 1. Data: 2003-03-30 13:11:59
    Temat: KUP ze sprzedaży samochodu a zawieszenie działalności
    Od: "Ola T" <o...@p...fm>

    Jak należy wyliczyć koszt uzyskania przychodu ze sprzedaży samochodu
    będącego ŚT, gdy w trakcie dokonywania odliczeń amortyzacji zawieszałam
    działalność i odpisy amortyzacyjne nie były KUP.
    Czy wartość początkową ŚT pomniejszam o odpisy za cały okres amortyzacji czy
    tylko o te będące KUP?

  • 2. Data: 2003-03-31 06:36:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 30 Mar 2003, Ola T wrote:

    >+ Jak należy wyliczyć koszt uzyskania przychodu ze sprzedaży samochodu
    >+ będącego ŚT, gdy w trakcie dokonywania odliczeń amortyzacji zawieszałam
    >+ działalność i odpisy amortyzacyjne nie były KUP.

    Ja mam pytanie: czy one (odpisy) w ogóle były ?
    Zajrzałem tak sobie do ustawy - i coś tam jest o używaniu sezonowym
    (no dobrze, tu byłoby naciągane :)), ale również:
    +++++
    Art. 22c. Amortyzacji nie podlegają:
    5) składniki majątku, które nie są używane na skutek zaprzestania
    działalności, w której te składniki były używane; w tym przypadku
    składniki te nie podlegają amortyzacji od miesiąca następującego po
    miesiącu, w którym zaprzestano tej działalności,
    ----

    Głowy nie dam, ale wygląda mi na to że w trakcie nieużywania
    ŚT nie ma amortyzacji (czytaj: nie nalicza się rat).

    Ktoś skomentuje ? :)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-03-31 14:51:13
    Od: s...@s...pl Slawomir Dabrowski)

    On Mon, 31 Mar 2003 08:36:04 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Głowy nie dam, ale wygląda mi na to że w trakcie nieużywania
    >ŚT nie ma amortyzacji (czytaj: nie nalicza się rat).

    Dokładniusieńko. W kuli widzę, że to działalność osoby fizycznej, a
    więc jest tylko amortyzacja podatkowa. Zaniżenia ani zawyżenia podatku
    prawdopodobnie nie było więc prawdopodobnie pozostaje tylko
    doprowadzić ewidencje ŚT do zgodności z przepisami wziąć prawidłową
    wartość odpisów.
    --

    Sławomir Dąbrowski