  • 1. Data: 2002-11-07 19:48:40
    Temat: Kasa Mieszkaniowa zmiana umowy
    Od: "Wojciech Breksa" <w...@x...wp.pl>

    zawarłem umowę z KM w koncu 2002 r. na niskie kwoty z możliwością zmiany
    wysokości wpłat licząć na to że w końcu tego roku zwiększe wpłaty i
    uzyskam zwrot całego podatku.
    Jednakże ostatnio w US poinformowano mnie, iż pomimo zmiany umowy mogę
    odliczyć od podatku jedynie kwotę która zadeklarowałem w roku 2002 r.

    Moim zdaniem nie wynika to z ustawy i narusza to moje prawa nabyte.
    Ponadto w umowe mam np. wpisane automatyczne bez zmiany umowy powyższanie
    co roczne kwoty wpłaty. Czy i w tym przypadku US mi tego nie uwzględni ?

    Wojtek

  • 2. Data: 2002-11-07 19:56:12
    Temat: Re: Kasa Mieszkaniowa zmiana umowy
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Breksa" <w...@x...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jednakże ostatnio w US poinformowano mnie, iż pomimo zmiany umowy mogę
    > odliczyć od podatku jedynie kwotę która zadeklarowałem w roku 2002 r.

    A po co dyskutujesz z urzednikami w US?
    Myslisz, ze oni sa madrzejsi od Ciebie?

    Karol

  • 3. Data: 2002-11-08 09:57:40
    Od: a...@p...onet.pl

    > zawarłem umowę z KM w koncu 2002 r.
    zakładam że w końcu 2001 r.

    > na niskie kwoty z możliwością zmiany
    > wysokości wpłat  licząć  na to że w końcu tego roku zwiększe wpłaty i
    > uzyskam zwrot całego podatku.

    Ja też tak zrobiłem, przez wakacje wpłaciłem większą kwotę
    następnie zwróciłem się do US o zaniechanie poboru
    podatku od płatnika, po dwóch tygodniach otrzymałem pozytywną
    odpowiedź (US Tarnów).
    Zakładam że zwiększasz wpłaty zawierając wcześniej aneks do umowy
    w przeciwnym wypadki US ma rację.

    Z tego co wiem to z początkiem stycznia krążyła opinia że nie można
    zwiększać kwoty wpłaty do KM.
    Na początku roku Rzeczypospolita zapytała się MF o interpretację
    czy można zmienić wysokość wpłat do KM i otrzymała odpowiedź twierdzącą
    (szukaj artykułu w archiwum RZ).

    Pozdrawiam
    AR