  • 1. Data: 2004-06-16 09:19:17
    Temat: Re: Kasa fiskalna
    Od: Dariusz Domagała <biuro(no_spam)@intersoft.net.pl>

    Użytkownik "Andrzej N." <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:caouj4$d3f$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam
    > Problem wygląda tak:
    > 1. Przychody od osób fiz. nie prowadz. DG 17.200 netto
    > 2. Przychody od osób fiz. prowadzących DG 8.000 netto
    > Wszystkie udokumentowane fakturami VAT.
    > Kolejna planowana transakcja z osoba nie prowadzącą DG na kwotę 5.000
    netto.
    > Czy ta transakcja musi być już przeprowadzona przez kasę fiskalną?
    > Andrzej N

    W przepisach powiedziane jest ze kasa ma byc od momentu przekroczenia
    20000 PLN. Kase musisz miec do zarejstrowania kazdej nastepnej tranzakcji,
    po tych przykladowych 5000 PLN.

    Zakladam ze firma powstala w tym roku, stad limit 20000.

    Darek

  • 2. Data: 2004-06-16 09:58:11
    Od: "PK" <p...@w...itserwis.pl>

    Witam

> [...]
    > po tych przykladowych 5000 PLN.
    >
    > Zakladam ze firma powstala w tym roku, stad limit 20000.

    Pozwolę się niezgodzić.

    "Zwalnia się również z ewidencjonowania:
    do dnia przekroczenia w roku 2003 lub 2004 kwoty obrotów w wysokości 20 000
    zł z działalności określonej w art. 29 ust. 1 ustawy - podatników
    rozpoczynających w danym roku podatkowym wykonywanie czynności, o których
    mowa w art. 2 ustawy."

    Czyli w momencie przekroczenia 20tys. musi być kasa.

    Pozdrawiam
    PiotrK

  • 3. Data: 2004-06-16 12:00:44
    Od: Dariusz Domagała <biuro(no_spam)@intersoft.net.pl>

    20000

    Wlasnie do dnia przekroczenia!

    Czyli przekraczam dzisiaj, a od jutra kasa. :)

  • 4. Data: 2004-06-16 13:09:53
    Od: "PK" <p...@w...itserwis.pl>

    Witam
    > 20000
    >
    > Wlasnie do dnia przekroczenia!
    >
    > Czyli przekraczam dzisiaj, a od jutra kasa. :)

    Do dnia.
    Nie po przekroczeniu.

    Pozdrawiam
    PiotrK

  • 5. Data: 2004-06-16 15:35:20
    Od: Dariusz Domagała <biuro(no_spam)@intersoft.net.pl>

    > Użytkownik Dariusz Domagała <biuro(no_spam)@intersoft.net.pl> w wiadomości
    > do grup dyskusyjnych napisał:capcn0$q0b$...@a...news.tpi.pl...
    > >

    > Właśnie to "do dnia przekroczenia"
    > Ja to rozumiem że do dnia kiedy nie przekroczę 20.000 nie muszę mieć kasy,
    > w dniu w którym następuje przekroczenie musze już ewidencjonować na kasie.
    > Andrzej

    To mozna powiedziec tak. W Twoim przypadku jest to 'gruba' tranzakcja
    i o niej wiesz wczesniej. A co mialby powiedziec czlowiek ktory handluje
    w sklepie warzywnym i wczoraj mial obrot 19800 i dzisiaj rozpoczynajac
    sprzedaz nie wie o ktorej przekroczy 20000 PLN - czy bedzie to zaraz po
    otwarciu
    czy dopiero przed zamknieciem). Z tego wynikaloby ze powinien zamowic sobie
    serwis
    na caly dzien zeby w momencie przekroczenia zafiskalizowali mu kase (kto za
    to zaplaci?). Owszem mozna zafiskalizowac wczesniej, ale Twoj przyklad
    obrazuje moment przekroczenia.

    Tu wlasnie chodzi o ta interpretacje 'zwolnienia do dnia'.

    Zwolnienie oznacza ze DO DNIA - lacznie z tym dniem - mamy zwolnienie
    wynikajace z ustawy i nie musimy stosowac kasy fiskalnej. Zwolnienie tracimy
    w nastepnym dniu w ktorym nastapilo przekroczenie.

    Darek

  • 7. Data: 2004-06-17 00:12:54
    Temat: Odp: Kasa fiskalna
    Od: "Andrzej N." <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik PK <p...@w...itserwis.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:cap5rh$q5g$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
    > mowa w art. 2 ustawy."
    >
    > Czyli w momencie przekroczenia 20tys. musi być kasa.

    Czyli te przykładowe 5000 już muszę przeprowadzić przez kasę.
    Tak też myslałem, ale im dłuzej się tym zajmuję tym częściej dochodzę do
    wniosku "wiem, że nic nie wiem"
    To taki obłęd jak pewien alkoholik stwierdził że im więcej piję, tym piję
    mniej bo im więcej piję to mi się bardziej ręce trzesą i wtedy .......więcej
    wylewam.
    Andrzej N

  • 8. Data: 2004-06-17 01:12:23
    Od: "Andrzej N." <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Dariusz Domagała <biuro(no_spam)@intersoft.net.pl> w wiadomości
    do grup dyskusyjnych napisał:capcn0$q0b$...@a...news.tpi.pl...

    Właśnie to "do dnia przekroczenia"
    Ja to rozumiem że do dnia kiedy nie przekroczę 20.000 nie muszę mieć kasy, a

  • 9. Data: 2004-06-17 13:26:41
    Od: "C.O.D." <c...@n...pl>

    Wystaw dwie faktury jedną na 2800 kup kasę zalegalizuj, i wystaw następną na
    resztę - proste i skuteczne, na pewno nikt się nie przyczepi.

    werc

  • 10. Data: 2004-06-19 11:21:06
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Dariusz Domagała pisze:

> [...]
    > po tych przykladowych 5000 PLN.
    >
    > Zakladam ze firma powstala w tym roku, stad limit 20000.

    Ja propononuje nei kombinowac tylko kupic te kase i zafiskalizowac..
    bo na drudzi dzien KAZDA sprzedaz ma dlanie prowadzacycj DG
    nma byc przez kase...

    Boguslaw