  • 1. Data: 2004-10-18 11:20:26
    Temat: Kasa fiskalna a komis
    Od: "Magdalena Gasik" <p...@k...pl>

    Proszę o pomoc w sprawie bo mam spór z US.

    --Jak liczymy obrót w komisie do obowiązku wejścia na kasę fiskalną od
    01.01.2001 do 30.04.2004 r.? Zgodnie z art.29 ust.1 ustawy o p.t.u. i
    określeniu obrotu w art.15 ust.1 i art.16 ust.1 pkt 2) ustawy, obrotem u
    komisanta była kwota prowizji komisowej.
    Dla mnie jest oczywiste że liczymy prowizję komisową.

    US powołuje się w swoim stanowisku na rozporządzenia MF z dnia 23 grudnia
    1999 r. w sprawie kryteriów i warunków technicznych......na art.5 ust.3 że
    "podatnicy , o których mowa w art.16 ustawy, prowadzący ewidencję przy
    zastosowaniu kas rejestrujących....itd" że działa zasada analogii i cały
    obrót należy liczyć do progu. Co na to doradcy podatkowi? Bo dla mnie to
    jakaś bzdurna nadinterpretacja. --

    Czekam na opinie.
    Magdalena Gasik