  • 1. Data: 2004-10-17 20:31:09
    Temat: zus - a zmiany w 2005
    Od: Bucz <f...@-...pl>

    ktos sie orientuje jak bedzie wygladala sytuacja z zus-em w 2005

    glownie chodzi mi o "luke" , zatrudniam sie na umowe zlecenie - 100zl co
    miesiac... i od tego place "pelny" zus , i prowadze DG, place tylko
    zdrowotne... dzieki temu nie zasilema w pelni tej zusowskiej, piekielnej
    , nienasyconej machiny!

    czy taki manewr bedzie nadal mozliwy po zmianach poczatkiem 2005
    a jesli nie to czy jakims rozwiazaniem bedzie zatrudnienie sie na umowe
    o prace na 1/8 etatu na 100zl ?

    --
    http://pomykacze.prv.pl/ - Tuning by Bucz
    Wchodze do pokoju, a tam internet odpoczywa... wiec mu pomogłem...

  • 2. Data: 2004-10-17 21:25:59
    Temat: Re: zus - a zmiany w 2005
    Od: p...@a...pl (Pitus)

    Bucz <f...@-...pl> wrote:

    > czy taki manewr bedzie nadal mozliwy po zmianach poczatkiem 2005

    tego raczej jeszcze nie wiadomo.

    > a jesli nie to czy jakims rozwiazaniem bedzie zatrudnienie sie na umowe
    > o prace na 1/8 etatu na 100zl ?

    to raczej nie, bo teraz tez z taka suma sie nie da (od 820zl chyba)

    p.

  • 3. Data: 2004-10-17 23:59:20
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik Bucz f...@-...pl ...

> [...]
    > miesiac... i od tego place "pelny" zus , i prowadze DG, place tylko
    > zdrowotne... dzieki temu nie zasilema w pelni tej zusowskiej, piekielnej

    tez mnie to interesuje ale w sumie rozwazam tez druga sytuacje.
    DG prowadzi ojciec, ja pracuje na umowe o prace, i zarabiam zawsze powyzej
    tych 800 zł.
    Ojciec posiada 3 samochody - dwa kupione jak juz był vatovcem na fakture
    (vat odliczany) a jeden kupiony dawno temu kiedy
    VAtovcem jeszcze nie był. Co trzeba zrobic aby te dzialalnosc "przepisac"
    na mnie? Nie mówie o likwidacji i wszelkich rejestracjach bo z tym sobie
    dam rade (raczej), chodzi wlasnie o te śt w postaci samochodów!
    Gdyby udało to sie zrobic ja miałbym firme a ojca zatrudniłbym na zlecenie
    :)

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 4. Data: 2004-10-18 15:08:56
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Pitus wrote:

    > tego raczej jeszcze nie wiadomo.

    > to raczej nie, bo teraz tez z taka suma sie nie da (od 820zl chyba)

    A po zmianach jeśli z etatu masz mniejsze
    wynagrodzenie niż wychodzi Ci podstawa do zus z działalności,
    to płacisz też z działalności. Czyli jeśli ktoś miał
    duże dochody i wypada mu płacić społeczne od np 180%
    przeciętnego wynagrodzenia, to z etatu lub umowy zlecenia
    ratuje go tylko wynagrodzenie wyższe niż 180% przeciętnego.

  • 5. Data: 2004-10-18 15:34:45
    Od: Bucz <R...@t...cy-ROT13>

    Użytkownik cef napisał:

> [...]
    > przeciętnego wynagrodzenia, to z etatu lub umowy zlecenia
    > ratuje go tylko wynagrodzenie wyższe niż 180% przeciętnego.

    hm... w takim razie pytanie OT

    czy jest realne i praktycznie oplacalne zalozenie firmy za granica?
    czy to cos daje? firma na litwie/lotwie/estonie/gdziekolwiek taniej i
    placic im mniej?

    jak w tedy z vatem/zusem ?