  • 1. Data: 2009-07-24 14:32:55
    Temat: Kasa fiskalna a przelewy bankowe
    Od: "melon" <m...@w...pl>

    Witam,
    czy sprzedając oprogramowanie (wysyłane drogą elektroniczną - bez nośników)
    i zapłaty klientów (firmy oraz osoby fizyczne) w 100% przez przelewy bankowe
    zobowiązuje do posiadania kasy fiskalnej na starcie lub też po przekroczeniu
    jakiegoś limitu?

    z góry dziękuję

  • 2. Data: 2009-07-25 08:45:18
    Temat: Re: Kasa fiskalna a przelewy bankowe
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Jul 2009, melon wrote:

> [...]
    > zobowiązuje do posiadania kasy fiskalnej na starcie lub też po przekroczeniu

    Na mój rozum - ściśle biorąc, to co opisałeś to (trochę) mało,
    aby skorzystać ze zwolnienia.
    Musi być "dowód pozwalający powiązać przelew z transakcją" czy jakoś
    tak (jest AFAIR w tabelce pod rozporządzeniem taki dopisek).

    Czyli np. metoda którą widziałem u sprzedawców allegro - "nie ma
    na przelewie numeru transakcji to zwracamy pieniądze i czekamy
    na prawidłowy przelew, jak nie przyjdzie to wystawiamy negatywa" :>

    Ale po spełnieniu tego warunku (jednoznacznej identyfikacji przelewu)
    na mój gust można ze zwolnienia korzystać.
    Oczywiście będzie to pozycja "świadzenie usług" a nie "dostawa
    towarów", bo towaru nie ma a WNiP to usługa :)

    pzdr, Gotfryd